Volkswagen Passat B6 — ceny

Volkswagen Passat B6 Foto: Auto Świat
Volkswagen Passat B6

Volkswagen Passat B6 to wciąż jedno z najpopularniejszych aut używanych na polskim rynku, ale opinie o Passacie B6 są podzielone. Prawda jest taka, że niejeden niezadowolony użytkownik wypowiadałby się o nim bardziej pochlebnie, gdyby wiedział, jaki jest prawdziwy przebieg auta.

Większość oferowanych u nas egzemplarzy pochodzi z indywidualnego importu, a do stanu licznika często trzeba doliczyć 100, 200, a niekiedy i 300 tys. km. Jeśli traficie na egzemplarz, który przejechał już np. ponad pół miliona kilometrów, to nie ma co liczyć na to, że będzie on jeździł jak nowe auto i że nie wystąpią w nim uciążliwe awarie. Szczególnie popularne są wersje z mocnymi i oszczędnymi silnikami TDI – a przecież takich (nowych) aut nie kupuje się po to, żeby jeździć nimi tylko co niedzielę do kościoła.

Dzięki temu, że oferta jest olbrzymia, wśród zalewu wyeksploatowanych egzemplarzy da się wyłuskać nieźle utrzymane Passaty B6. Można wybierać spośród sedanów, kombi, w tej generacji pojawiło się też 4-drzwiowe coupé, czyli sedan z niższą linią dachu. Do wyboru są wersje z napędem na przód lub 4x4, ze skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi DSG.

Jeśli zaś chodzi o silniki, to sprawa jest nieco skomplikowana, bo w tej generacji Passata Volkswagen chciał iść z postępem i niestety, uczył się na błędach. Bezpiecznym wyborem, ale pozbawiającym przyjemności z jazdy, jest wersja 1.6 MPI – to też najlepszy silnik do współpracy z instalacją LPG. Nowocześniejsze motory TSI, FSI, TFSI z tamtych lat cierpiały na choroby wieku dziecięcego, np. awaryjne rozrządy w silnikach 1.4 TSI czy potwornie wysokie zużycie oleju silnikowego w silnikach 1.8 i 2.0 TSI (EA888).

Volkswagen Passat B6 2.0 TDI
Volkswagen Passat B6 2.0 TDI

Można liczyć na to, że większość silników, które dotrwały do dziś, została już naprawiona. W przypadku diesli nie jest wcale tak, że kultowe jednostki 1.9 TDI zawsze są trwałe i niezawodne – lepiej np. unikać takich silników o oznaczeniu BXE, gdyż mają problemy z panewkami i "korbami" wychodzącymi bokiem. Diesle 2.0 CR są lepszym wyborem od tych z pompowtryskiwaczami, ale i jedna, i druga wersja potrafi zaskoczyć kosztowną niespodzianką – jak nie z napędem pompy olejowej, to np. z głowicą lub wtryskiem.

Czytelne zegary i doskonała ergonomia. Po latach niektóre elementy mogą być wytarte, część wyświetlaczy nie działa. Foto: Auto Świat
Czytelne zegary i doskonała ergonomia. Po latach niektóre elementy mogą być wytarte, część wyświetlaczy nie działa.
  • Volkswagen Passat B6 usterki karoserii — Passaty po latach rdzewieją – najbardziej te powypadkowe, a takich jest większość.  
  • Volkswagen Passat B6 usterki elektryki — problemy z wyświetlaczami, elektrycznym hamulcem postojowym, tylnymi światłami w technologii LED. 
  • Volkswagen Passat B6 usterki układu napędowego — silniki z pompowtryskiwaczami mają skłonności do kosztownych awarii głowic, benzyniaki z serii EA888 potrafią zużywać nawet ponad 2 litry oleju na 1000 km. Kosztowne usterki dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
  • Volkswagen Passat B6 usterki zawieszenia — usterki eksploatacyjne wynikające z wysokich przebiegów. 

Volkswagen Passat B6 — silniki

1.6 MPI 1.9 TDI 2.0 TDI CR
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/8 t.diesel R4/8 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1595 1896 1968
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 75/102/5600 77/105/4000 103/140/4000
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 148/3800 250/1900 320/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 190 188 209
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,4 12,1 9,8
Spalanie (l/100 km)** 10,7/6,0/7,7 7,2/4,7/5,6 8,7/5,2/6,4

*osiągi wersji podstawowej, **zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie

Volkswagen Passat B6 - opinie, polecane wersje. Naszym zdaniem