BMW X3 (II) — cena od 47 tys. zł

BMW X3 II (2010-17) Foto: archiwum / Auto Świat
BMW X3 II (2010-17)

Jeśli ktoś chce mieć auto o wyglądzie SUV-a (BMW konsekwentnie używa nazwy "SAV", z wymianą "Utility" na "Activity"), a nie rezygnować przy tym z dobrych własności jezdnych, to lepiej chyba nie może trafić. Oczywiście, mowa o jeździe po asfalcie, bo choć ok. 75 proc. oferty BMW X3 to wersje xDrive, raczej nikt nie szuka w tym aucie zdolności offroadowych (i słusznie). Za to pojemny kufer i wygodne fotele w BMW X3 są chętnie wykorzystywane.

Niestety, BMW X3 ma też wady. Większość oferty to dwulitrowe diesle, w 2014 r. serię N47 zmieniono na B47. Nowy wariant ma nieco trwalszy rozrząd (ale nie idealny!), wspólną cechą jest możliwość wycieku płynu z chłodniczki EGR i związane z tym ryzyko pożaru. Benzyniaki 2.0 zagrożone są zatarciem (problemy z układem smarowania). Trzylitrówki występują tu częściej niż w X1, ale np. benzyniak 3.0/306 KM (N55) też ma problemy z trwałością, starszy (258 KM) jest bezpieczniejszy, podobnie jak diesel 3.0.