Fakty są bowiem takie, że wiele „S80-ek” ma już za sobą ogromne przebiegi, do tego utrzymanie tego auta – mimo wciąż niezłego dostępu do części zamiennych – może okazać się już nieco kłopotliwe.

Swego czasu S80 I było znakomitym samochodem, oferującym dużo miejsca, komfortu i dobre wyciszenie. Druga strona medalu jest taka, że wspomniane wyeksploatowanie plus zaawansowana technika i rozbudowany układ elektryczny oznaczają konieczność znalezienia dobrego mechanika od Volvo. Słabe punkty modelu to m.in. automatyczne skrzynie biegów, kłopoty może sprawiać układ elektryczny, nie do końca polecamy też silnik 2.9 V6. Bezpieczniejszym wyborem będzie silnik 2.4 R5, ewentualnie doładowane 2.5 (też R5). Diesel? Jeśli nie ma astronomicznie wysokiego przebiegu, też można zaryzykować.

Polecane silniki: 2.4, 2.5t, 2.4 d

Plusy

Klasyczny styl z potencjałem na youngtimera, bogate wyposażenie wielu aut, kilka udanych silników.

Minusy

Wiele aut w słabym stanie technicznym, często nie działają elementy wyposażenia, drogie niektóre naprawy.

Dane techniczne 2.4 2.5T 2.4 D
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R5/20 t.benz. R5/20 t.diesel R5/20
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 2435 2521 2401
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 125/170/5900 154/210/5000 120/163/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 230/4500 320/1500 340/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 210 235 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,0 7,3 9,8
Spalanie (l/100 km)** 13,7/7,3/9,7 bd./bd./9,3 8,9/5,4/6,7

Nasza ocena: 3+