Fakty są bowiem takie, że wiele „S80-ek” ma już za sobą ogromne przebiegi, do tego utrzymanie tego auta – mimo wciąż niezłego dostępu do części zamiennych – może okazać się już nieco kłopotliwe.
Swego czasu S80 I było znakomitym samochodem, oferującym dużo miejsca, komfortu i dobre wyciszenie. Druga strona medalu jest taka, że wspomniane wyeksploatowanie plus zaawansowana technika i rozbudowany układ elektryczny oznaczają konieczność znalezienia dobrego mechanika od Volvo. Słabe punkty modelu to m.in. automatyczne skrzynie biegów, kłopoty może sprawiać układ elektryczny, nie do końca polecamy też silnik 2.9 V6. Bezpieczniejszym wyborem będzie silnik 2.4 R5, ewentualnie doładowane 2.5 (też R5). Diesel? Jeśli nie ma astronomicznie wysokiego przebiegu, też można zaryzykować.
Polecane silniki: 2.4, 2.5t, 2.4 d
Plusy
Klasyczny styl z potencjałem na youngtimera, bogate wyposażenie wielu aut, kilka udanych silników.
Minusy
Wiele aut w słabym stanie technicznym, często nie działają elementy wyposażenia, drogie niektóre naprawy.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R5/20 | t.benz. R5/20 | t.diesel R5/20 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 2435 | 2521 | 2401 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 125/170/5900 | 154/210/5000 | 120/163/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 230/4500 | 320/1500 | 340/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 210 | 235 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,0 | 7,3 | 9,8 |
Spalanie (l/100 km)** | 13,7/7,3/9,7 | bd./bd./9,3 | 8,9/5,4/6,7 |
Nasza ocena: 3+