Problemem kabrioletów była zawsze sezonowość. Tekstylne dachy nie zapewniają zimą dobrej izolacji cieplnej ani szczelności (to z wiekiem).
Mniejszym kłopotem jest ograniczona funkcjonalność. Zmieniło się to po pojawieniu się aut typu coupé-cabrio ze sztywnym składanym dachem. Co prawda ich praktyczność nie jest duża, gdyż konstrukcja sztywnego dachu zajmuje więcej miejsca niż miękkiego, ale za to auto zapewnia dobry komfort jazdy przez cały rok.
Początkowo barierą była wysoka cena. Jednak obecnie na rynku wtórnym atrakcyjne całoroczne coupé-cabrio kupimy już za kilkanaście tys. zł. Oto 10 naszych typów, których ceny mieszczą się w przedziale 10-40 tys. zł, zestawionych od najtańszego do najdroższego.
Galeria zdjęć
Opel Tigra Twin Top (od 2004 r.). Zaletą tego modelu, oprócz atrakcyjnej linii, są niskie koszty eksploatacji. Każdy z trzech silników: 1.4/90 KM, 1.8/125 KM czy diesla 1.3/70 KM można polecić. Przed zakupem trzeba sprawdzić mechanizm dachu. Ceny: od 20 tys. zł.
Peugeot 206 CC (2000-07) jest dość popularnym i niedrogim coupé-cabrio (ceny: od 12 tys. zł). Niestety, w jego przypadku często mogą występować usterki zawieszenia i elektryki. W aucie montowano dwa silniki benzynowe 1.6/109 KM i 2.0/136 KM oraz diesla 1.6 HDI/109 KM.
Renault Mégane CC (2003-08) ma ładny wygląd i przystępne ceny (od 20 tys. zł), jednak brakuje mu zaufania ze strony polskich kierowców. Szczególnie zdradliwe i kłopotliwe mogą okazać się wersje z silnikami Diesla. W aucie często występują różne problemy z elektroniką.
VW Eos (2006-12) to Golf V w innym wydaniu. Auto wyróżnia się bogatą paletą silników – od 1.6/115 KM do 3.6/260 KM. Jedyną jednostką potrafiącą niemile zaskoczyć jest diesel 2.0 TDI. Ceny Eosa wydają się nieco zawyżone i zaczynają się od 37 tys. zł.
Opel Astra III Twin Top (2005-10) kosztuje od 28 tys. zł, jednak w zamian otrzymamy dynamiczne i całkiem funkcjonalne auto o kosztach utrzymania na poziomie przeciętnego kompaktu. W ofercie: silniki benzynowe i diesel (1.9 CDTi) o mocach od 105 do 200 KM.
Nissan Micra C+C (2005-10) to zgrabny kabriolet, znajdujący uznanie najczęściej wśród kobiet. Przed zakupem tego auta warto zwrócić uwagę na poprawność pracy wspomagania kierownicy – jest elektryczne i bardzo drogie w naprawie. Ceny: od 19 tys. zł.
Ford Focus CC (2006-10) nie jest zbyt popularny na polskim rynku wtórnym. Jednak nie ma powodu się go obawiać. Do jego napędu wykorzystano trzy właściwie najlepsze jednostki z Focusa II: benzyniaki 1.6/100 KM, 2.0/145 KM i diesla 2.0 TDCi/136 KM. Ceny: od 32 tys. zł.
Mercedes SLK (1996-2004) to jeden z pierwowzorów aut typu coupé-cabrio i zarazem jeden z naszych faworytów. Na pewno nie jest tani w eksploatacji, ale wygląda nietuzinkowo i ma duży temperament – najmocniejsza wersja 3.2 AMG osiąga aż 354 KM. Ceny: od 20 tys. zł.
Mitsubishi Colt CZC (2006-10) ma wszystko to, co powinien mieć mały kabriolet. Jego zaletą jest niska awaryjność, wadą – znacznie droższe części niż np. w przypadku rywala, czyli Opla Tigry Twin Top. Za Colta CZC z początku produkcji trzeba zapłacić 23 tys. zł.