Nietypowe auto sprzedać jest trudno, dlatego ceny są stosunkowo atrakcyjne. Samochody luksusowe, sportowe bądź terenowe jako nowe charakteryzują się wysoką ceną zakupu. W trakcie eksploatacji różnica cen w stosunku do normalnego auta, np. klasy średniej, szybko się zaciera i na rynku wtórnym pojazdy takie mogą okazać się łakomym kąskiem.Na amatorów Saabów i Jeepów czyha jednak bardzo istotna pułapka w postaci kosztów utrzymania. Pomijając nawet zazwyczaj wysokie zużycie paliwa mniej typowe samochody mają droższe i trudniejsze do zdobycia (brak np. zamienników) części zamienne. Powodem wydatków i kłopotów może też okazać się skomplikowane usterkowe wyposażenie lub np. wyższa składka ubezpieczenia AC. Szukający luksusu obyć się mogą nawet niezbyt dużymi kwotami. Już 20 tys. zł może starczyć na co prawda dość leciwe, ale często w niezłym stanie auto. Uważać trzeba na duże przebiegi (samochody kupowane są do dalekich podróży) i działanie elementów zazwyczaj bogatego wyposażenia. Czujność wzmóc trzeba również w przypadku terenówek i aut sportowych. Pierwsze - jeśli dużo jeździły po dziurach - mogą być bardzo zużyte; drugie natomiast znacznie częściej niż przeciętnie biorą udział w wypadkach. Nawet normalna jazda takimi autami (tzn. jeepami w terenie, natomiast w przypadku "bolidów" dynamicznie) prowadzi do zużycia wielu bardzo kosztownych zazwyczaj podzespołów. Na pocieszenie pozostaje stwierdzić, że nabycie auta w zasadzie za dowolną cenę nie będzie kłopotliwe. Duże rodziny lub drobni biznesmeni docenią przestrzeń oferowaną przez vany. Umożliwiają one przewóz nawet 9 osób lub sporego bagażu, ale i tu mogą pojawić się problemy z kosztami.
Marzenie indywidualisty
Nie każdego zadowoli normalny samochód osobowy, choćby charakteryzował się obszerną karoserią oraz niskimi kosztami utrzymania. Ludzie mający wyrafinowane potrzeby są w dość komfortowej sytuacji.