Czy przybysz z Dalekiego Wschodu może być konkurentem dla europejskiej elity w segmencie małych aut? Okazuje się, iż początkowo przyjęty z dużym dystansem mały model Mitsubishi, potrafi odpowiedzieć twierdząco na wiele nurtujących nas pytań.
Przyznam, iż początkowo sceptycznie podchodziłem do auta wyprodukowanego w Tajlandii. Jednak już po kilku dniach jazdy tym autem, zmieniłem zdanie. Okazało się, że im dłużej się nim jeździ się tym autem, tym przyjaźń z nim się bardziej zacieśnia. To auto da się lubić!
Mitsubishi Space Star - optymalna jednostka napędowa
Do testu długodystansowego otrzymaliśmy samochód Mitsubishi Space Star z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1193 cm3 i mocy 80 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 106 Nm przy 4000 obr./min. Współpracuje on z pięciobiegową skrzynią manualną.
Silnik ten z powodzeniem sprawdza się podczas jazdy miejskiej, jak i dłuższych wycieczek. Zdecydowanie najciszej pracuje w zakresie 2000-2300 obr./min. Jednak rzeczywiste średnie zużycie paliwa odbiega od tego podawanego przez producenta. Podczas spokojnej jazdy drogą szybkiego ruchu i prędkością 100-130 km/h udało nam się uzyskać wynik 6,2 l/100 km/h (dla porównania producent podaje 4,0 l/100 km). Natomiast jazda miejska, gdy w większości były to dystanse do 7 km, dały nam wynik 8,6 l/100 km (dane producenta 5,3 l/100 km).
Trzycylindrowy silnik 1.2 l o mocy 80 KM z powodzeniem sprawdza się podczas jazdy w ruchu miejskim, gdy często wymagane są szybkie manewry i odpowiednie przyspieszenie. Przy stosunkowo lekkiej masie własnej, auto szybko reaguje na pedał gazu. A to pozwala kierowcy czuć się w nim bezpiecznie.
Mitsubishi Space Star - wyposażenie na miarę luksusu
Nasz Mitsubishi Space Star to najbogatsza w ofercie wersja Intense w niebieskiej perłowej barwie nadwozia. W tym przypadku do ceny 43 990 zł należy jeszcze doliczyć za lakier 1 500 zł. Jednak przy takim wydatku importer oferuje nam wyjątkowo bogate wyposażenie.
O bezpieczeństwo pasażerów dbają m.in. czołowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, boczne i kurtynowe poduszki bezpieczeństwa dla kierowcy i pasażera, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania (EBD) oraz system stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji (ASC+TCL)
Już w wersji podstawowej otrzymamy w standardzie m.in. manualną klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka zewnętrzne, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, radioodtwarzacz CD/MP3 oraz centralny zamek sterowany pilotem.
W wersji Invitia, poza elementami uatrakcyjniającymi design nadwozia i wnętrza, otrzymamy dodatkowo m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne, przyciemniane tylne szyby lusterko oraz uchwyt do biletów parkingowych w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera, regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera, szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie, przednie światła przeciwmgłowe, światła z czujnikiem zmierzchu oraz przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Natomiast topowa wersja Intense, to dodatkowo: 15-calowe obręcze kół z metali lekkich, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, sterowanie systemem audio na kierownicy, automatyczna klimatyzacja, tempomat oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Mitsubishi Space Star - komfort jazdy
We wnętrzu pojazdu dominują elementy z twardego tworzywa, które jednak stwarza wrażenie trwałego. Przednie fotele i tylne siedzenia nie są co prawda szczytem komfortu, ale z całą pewnością są w stanie zadowolić użytkownika tego auta. Kierowcy o wzroście nawet 180 cm znajdą wystarczająco miejsca dla siebie i bez najmniejszego problemu będą w stanie dostosować ustawienie przedniego fotela.
Mitsubishi Space Star przeznaczony jest dla pięciu osób, co raczej sprawdzi się podczas jazdy na krótkich odcinkach. Dłuższe wyprawy w takiej konfiguracji mogą być już znacznie męczące.
PLUSY
+bogate wyposażenie
+oszczędna jednostka napędowa
+funkcjonalne wnętrze
+łatwe parkowanie
MINUSY
-mała pojemność zbiornika paliwa
-mały bagażnik
-wrażliwość na boczne podmuchy wiatru
Mitsubishi Space Star 1.2 Intense - dane techniczne
Silnik-typ/cylindry/zawory | benz. R3/12 |
Pojemność | 1193 |
Moc. maks. | 80/6000 KM/obr./min |
Moment | 106/4000 Nm/obr./min |
Poj. bagażnika | 235 l |
Zbiornik paliwa | 35 l |
Długość | 3710 mm |
Szerokość | 1665 mm |
Rozstaw osi | 2450 mm |
Masa własna/ładowność | 845/445 kg |
Przysp. 0-100 km/h (fabr.) | 11,7 s |
Napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maks. | 180 km/h |
Średnie spalanie (fabr.) | 4,3 l/100 km |
Cena | 43 990 zł |
Lakier perłowy (dopłata) | 1 500 zł |
Galeria zdjęć
Design nadwozia może się podobać, a bogata gama barw sprawia, iż auto wyróżnia się na drodze.
Mały model wyprodukowany w dalekiej Tajlandii doskonale wpisuje się w nowoczesny krajobraz miejski. To nieocenione auto w ruchu miejskim.
W wersji Invitia, poza elementami uatrakcyjniającymi design nadwozia i wnętrza, otrzymamy dodatkowo m.in. podgrzewane lusterka zewnętrzne, przyciemniane tylne szyby lusterko oraz uchwyt do biletów parkingowych w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy i pasażera, regulacja wysokości fotela kierowcy i pasażera, szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie, przednie światła przeciwmgłowe, światła z czujnikiem zmierzchu oraz przednie wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Bagażnik o pojemności 235 litrów nie należy do liderów w swojej klasie, ale w zupełności wystarcza na domowe zakupy.
Dlugość całkowita najmniejszego w polskiej ofercie samochodu marki Mitsubishi to 3710 mm.
Auto napędzane jest trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1193 cm3 i mocy 80 KM przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 106 Nm przy 4000 obr./min. Współpracuje on z pięciobiegową skrzynią manualną. Silnik ten z powodzeniem sprawdza się podczas jazdy miejskiej, jak i w czasie dłuższych wycieczek. Zdecydowanie najciszej pracuje w zakresie 2000-2300 obr./min. Jednak rzeczywiste średnie zużycie paliwa odbiega od tego podawanego przez producenta. Podczas spokojnej jazdy drogą szybkiego ruchu i prędkością 100-130 km/h udało nam się uzyskać wynik 6,2 l/100 km/h (dla porównania producent podaje 4,0 l/100 km). Natomiast jazda miejska, gdy w większości były to dystanse do 7 km, dały nam wynik 8,6 l/100 km (dane producenta 5,3 l/100 km).
Przednia część nadwozia może się podobać.
Ten mały 5-osobowy hatchback ma szerokość 1665 mm.
Topowa wersja Intense, to dodatkowo w wyposażeniu m.in. 15-calowe obręcze kół z metali lekkich oraz kierunkowskazy w lusterkach bocznych. Natomiast we wnętrzu pojazdu kierowca ma do dyspozycji sterowanie systemem audio na kierownicy, automatyczną klimatyzację oraz zestaw głośnomówiący Bluetooth.
Naszym zdaniem 35 litrowy zbiornik paliwa mógłby być większy. Obecnie na jednym tankowaniu auto to jest w stanie pokonać dystans ok. 500 kilometrów.
Boczne kierunkowskazy w wersji intense umieszczono w lusterkach.
Dotarliśmy do Stoczni Gdańskiej - historycznego miejsca.
Biały Bór - Straż Miejska i fotoradary w tej miejscowości zasłynęły wśród polskich kierowców. Tym razem udało nam się wykonać pamiątkowe zdjęcie na tle miejscowych urządzeń, ale bez flesza.