Logo
UżywaneTesty długodystansoweWjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km

Wjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km

Trzecia generacja Klasy A Mercedesa zerwała z oryginalną "sandwichową" konstrukcją i formą skurczonego minivana. Walory takiej konstrukcji, czyli to, że pod kabiną pasażerską można było wygospodarować mnóstwo miejsca, np. na zbiorniki na gaz, akumulatory, a w razie zderzenia czołowego silnik nie wpadał z impetem do kabiny, ale wsuwał się pod nią, najwyraźniej nie uzasadniały skomplikowania konstrukcji, tym bardziej że wbrew początkowym zapowiedziom, Mercedes W168 (pierwsza Klasa A) był oferowany tylko z silnikami spalinowymi, a w generacji drugiej (W169) wersja elektryczna E-Cell z ogniwami Tesli była małoseryjną, niszową propozycją.

Mercedes W176, czyli ten, którego test opisujemy, stał się klasycznym, kompaktowym hatchbackiem, czyli bezpośrednim konkurentem dla Volkswagena Golfa czy Opla Astry.

Dokładny raport z przeglądu po 430 tys. km znajduje się w galerii pod tekstem. Galeria i dalsza część materiału, w którym szczegółowo opisujemy każdą usterkę i oceniamy testowanego Mercedesa, dostępna jest dla czytelników z kontem Premium.

Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium