Auto Świat Używane Testy długodystansowe Wjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km

Wjechaliśmy na podnośnik Mercedesem klasy A, którym przejechaliśmy 430 tys. km

Podobno trwałe Mercedesy skończyły się na W124. Czy to prawda? Bardzo dokładnie sprawdziliśmy Mercedesa klasy A trzeciej generacji, czyli W176 - auto z nowożytnej historii niemieckiej marki, przepełnione elektroniką i zbudowane na nowoczesną modłę. Sprawdzany egzemplarz miał na liczniku 430 tys. km.

Mercedes klasy A (A180) po 430 tys. kmAuto Bild
  • Mercedes Klasy A trzeciej generacji to klasyczny kompaktowy hatchback
  • Testowana wersja ma doładowany silnik benzynowy i manualną skrzynię biegów
  • To prawdziwy test długodystansowy, który trwa już od 2013 r. Auto jedzie dalej

Trzecia generacja Klasy A Mercedesa zerwała z oryginalną "sandwichową" konstrukcją i formą skurczonego minivana. Walory takiej konstrukcji, czyli to, że pod kabiną pasażerską można było wygospodarować mnóstwo miejsca, np. na zbiorniki na gaz, akumulatory, a w razie zderzenia czołowego silnik nie wpadał z impetem do kabiny, ale wsuwał się pod nią, najwyraźniej nie uzasadniały skomplikowania konstrukcji, tym bardziej że wbrew początkowym zapowiedziom, Mercedes W168 (pierwsza Klasa A) był oferowany tylko z silnikami spalinowymi, a w generacji drugiej (W169) wersja elektryczna E-Cell z ogniwami Tesli była małoseryjną, niszową propozycją.

Mercedes W176, czyli ten, którego test opisujemy, stał się klasycznym, kompaktowym hatchbackiem, czyli bezpośrednim konkurentem dla Volkswagena Golfa czy Opla Astry.

Dokładny raport z przeglądu po 430 tys. km znajduje się w galerii pod tekstem. Galeria i dalsza część materiału, w którym szczegółowo opisujemy każdą usterkę i oceniamy testowanego Mercedesa, dostępna jest dla czytelników z kontem Premium.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji