Uroczyste otwarcie nowej linii produkcyjnej odbyło się 3 maja. Rocznie zakład w Hanowerze będzie produkował około 40 000 pikapów Volkswagena. Produkcja w argentyńskim Pacheco będzie w przyszłości skierowana na rynek środkowo – i południowoamerykański.

Utworzenie linii produkcyjnej Amaroka wymagało szerokiego zakresu prac remontowych w hali nr 2, gdzie w latach 1975 – 2006 produkowany był LT oraz włączenia Amaroka do działu lakierni i budowy nadwozia. Konieczne było także utworzenie nowego działu montażu. Obecnie na linii montażowej Amaroka prowadzona jest produkcja przedseryjna, która wkrótce zostanie zastąpiona serią zerową. Pod koniec czerwca rozpocznie się produkcja seryjna, dziennie w Hanowerze z taśmy będzie zjeżdżać 185 Amaroków.

„Hanower i zakłady produkujące Volkswageny od wielu dziesięcioleci są ściśle ze sobą powiązane. Życzę Volkswagenowi Samochody Użytkowe i Amarokowi wielu sukcesów. Decyzja o sprowadzeniu produkcji do Hanoweru pokazuje, że wytwarzanie samochodów w Niemczech jest nadal opłacalne. Amarok gwarantuje pracę wielu tysiącom ludzi, nie tylko w zakładach, lecz także w regionie” – podkreślił burmistrz Hanoweru Stephen Weil.

Od 1956 roku zakłady w Hanowerze opuściło pięć generacji VW Busa, łącznie prawie 8,5 milionów Transporterów, Caravelle, Multivanów i Californii. Dodatkowo prawie milion LT, Taro, ciężarówek MAN-G oraz w latach siedemdziesiątych także kilkadziesiąt tysięcy Garbusów. Ponadto od 2009 roku zakład produkuje lakierowane nadwozia dla Porsche Panamery. W 2011 roku podjęta została decyzja o dodatkowej produkcji Amaroka w wersji z podwójną kabiną.

Volkswagen Amarok z Hanoweru Foto: Auto Świat
Volkswagen Amarok z Hanoweru