- Volkswagen Samochody Dostawcze ma w swojej ofercie trzy modele aut kempingowych: Caddy California, California 6.1 i Grand California
- Wszystkie są produkowane w zakładach Volkswagena według najwyższych standardów obowiązujących dla pojazdów produkowanych seryjnie
- Modele Volkswagen Caddy California i California 6.1 doskonale nadają się do jazdy na co dzień i doskonale sprawdzą się również w roli auta rodzinnego, natomiast Volkswagen Grand California to pojazd typowo rekreacyjny, ale za to zapewniający wszelkie wygody i znaczną autonomię
Jaki kamper jest najlepszy? To proste: ten, który najlepiej pasuje do naszych oczekiwań. Jedni poszukują auta, którym da się wygodnie jeździć na co dzień, a nawet używać go do pracy, a w weekendy, czy w czasie urlopu można pojechać nim w piękne miejsce, nie martwiąc się o rezerwowanie noclegu – bo przecież można wygodnie spędzić noc w aucie. Inni oczekują tego, żeby kamper był możliwe komfortowy i niezależny od infrastruktury, mieścił wygodnie na pokładzie całą rodzinę, albo był gotowy do dalekich podróży przez cały rok, niezależnie od pogody. Niestety, uniwersalne auto nie istnieje – ale rodzina aut, spośród których można wybrać to dla nas najlepsze, już tak.
W gamie Volkswagenów California każdy znajdzie coś dla siebie: od modelu Caddy California – poręcznego kempingowego kombivana, przez różne wersje modelu California 6.1 – najbardziej kultowego i wszechstronnego busa na świecie, aż po komfortowy, wakacyjny „dom na kołach” dla całej rodziny, czyli Volkswagena Grand California.
Warto zauważyć, że to unikalna oferta na rynku – wszystkie modele pochodzą wprost od producenta, który dostarcza też „bazę” do zabudowy, co oznacza, że były one poddawane drobiazgowym badaniom, spełniają najwyższe standardy w dziedzinie jakości wykonania, trwałości czy bezpieczeństwa. Nie ma też obaw o obsługę serwisową czy dostępność części zamiennych i eksploatacyjnych – zapewniają ją autoryzowani partnerzy Volkswagena na całym świecie.
Volkswagen Caddy California: na co dzień i na wakacje
Kombivany są absolutnie niepokonane jeśli chodzi o stosunek ceny i gabarytów zewnętrznych do tego, jakie oferują możliwości. Niewielkie z zewnątrz, olbrzymie w środku – na tyle pojemne, że da się z nich zrobić auto kempingowe!
Model Caddy California to nowość w gamie Volkswagena. Auto powstaje na bazie najnowszej, piątej generacji modelu Caddy, produkowane jest w fabryce w Poznaniu, natomiast montaż wyposażenia kempingowego odbywa się w zakładzie Zabudów Specjalnych w Swarzędzu. Trudno w to uwierzyć, ale w tak małym aucie udało się wygospodarować miejsce na łóżko, które po rozłożeniu ma wymiary 1,98x1,07 m i nie jest to wcale „prowizoryczna leżanka” – dzięki wysokiej jakości materacowi i sprężynom talerzowym zapewnia taki sam wysoki komfort, jak miejsca sypialne w modelach California 6.1 i w modelu Grand California! Wbrew pozorom poręczny i kompaktowy Caddy to propozycja nie tylko na wypady dla dwojga – w kabinie są miejsca dla pięciu pasażerów, a do wyposażenia opcjonalnego należy przestronny i obszerny namiot z pneumatyczną konstrukcją nośną (znacznie wygodniejsze rozkładanie i składanie niż w przypadku zwykłego stelaża), który może, ale nie musi być połączony z pojazdem. Oczywiście, na miejscach do spania wyposażenie turystyczne modelu wcale się nie kończy. Auto można zamówić z opcjonalną mini-kuchnią zabudowaną w wysuwanej szufladzie w bagażniku. Składa się ona z jednopalnikowej kuchenki, wentylowanej skrzyni na butlę oraz pojemników na sztućce, prowiant i wyposażenie kempingowe. Tak wyposażony Volkswagen Caddy będzie zarejestrowany jako samochód specjalny kempingowy.
Volkswagen Caddy California to praktyczne i poręczne auto na co dzień, które może też posłużyć jako pojazd turystyczny dla pary, rodziny czy czwórki przyjaciół.
Dodatkowym atutem tego modelu jest też to, że jest on dostępny także w wersjach z napędem 4x4, który w aucie turystycznym może się przydać. Do wyboru są silniki wysokoprężne (jednostki 2.0 TDI w różnych wariantach mocy) i benzynowe (1.5 TSI), ze skrzyniami manualnymi i automatycznymi DSG.
Volkswagen California 6.1: najnowsze wcielenie kultowego busa
To auto, to prawdziwa ikona w tym segmencie – samochód, który łączy w sobie niepowtarzalny styl i kultowy charakter z doskonałymi walorami praktycznymi. To auto, które świetnie jeździ, wciąż ma gabaryty pozwalające na to, żeby pełniło rolę samochodu do jazdy na co dzień, mieści się do garaży podziemnych, w razie potrzeby może mieć nawet 7 miejsc dla pasażerów (przy rejestracji jako samochód osobowy), a jednocześnie oferuje komfortowe warunki do nocowania nawet dla 4 osób – dwie osoby mogą spać w kabinie, na rozkładanym łóżku, które powstaje po rozłożeniu siedzeń w tylnej części pojazdu, kolejne dwie znajdą miejsce na wygodnym materacu „na pięterku”, pod rozkładanym aluminiowym dachem. Świetnie nadaje się też na mobilne biuro!
Model dostępny jest w trzech podstawowych wersjach: Coast, Ocean i Beach, których wyposażenie da się dodatkowo konfigurować zgodnie z oczekiwaniami nabywców. Wszystkie wersje mają 4 miejsca do spania i kuchnię, choć wyposażenie różni się w szczegółach pomiędzy wariantami, np. wersja Beach ma kuchenkę jednopalnikową, a odmiany Coast i Ocean mają kuchnie dwupalnikowe i praktyczne szafki na bocznej ścianie kabiny. W zależności od wersji auto może też być wyposażone m.in. w lodówkę kompresorową o pojemności 42-litrów z funkcją mrożenia. Choć busy są przeszklone, pomyślano o dodatkowych zasłonach zapewniających nie tylko prywatność podczas biwaku, ale też ochronę przed nadmiarem światła i ciepła. Do dyspozycji jest też wydajne ogrzewanie postojowe (powietrzne, wyposażone w programator i sterowane pilotem), dzięki któremu nocowanie w aucie sprawia przyjemność nie tylko na kalifornijskiej plaży.
Choć z racji skromnych gabarytów we wnętrzu nie zmieściła się łazienka, to w wybranych wersjach instalację wodną wyposażono w zewnętrzne złącze prysznicowe – pod otwartą tylną klapą można się np. opłukać z soli po wyjściu z morskiej kąpieli.
To idealny samochód również na dalekie wyjazdy, który pozwala zatrzymać się na nocleg tam, gdzie nam się spodoba, choć z racji braku toalety na pokładzie nie zapewnia pełnej autonomii. Nawet przy czterech pasażerach na pokładzie oferuje dużo miejsca na bagaż. Wersje z opcjonalnym napędem 4x4 sprawdzają się nie tylko na ośnieżonych drogach, ale też dają większe możliwości, jeśli postanowimy zjechać z utwardzonej drogi. Wszystkie odmiany modelu Volkswagen California 6.1 napędzane są dwulitrowymi silnikami diesla o mocach od 110 do 204 KM i mogą być wyposażone we wszelkie systemy z zakresu bezpieczeństwa, komfortu czy rozwiązań multimedialnych, jakie dostępne są w autach osobowych marki Volkswagen.
Volkswagen Grand California: wygodny „dom na kołach”
Na pokładzie największego kampera w gamie Volkswagena znajdziemy wszystko, żeby w komfortowych warunkach wypoczywać nawet z dala od cywilizacji i to o każdej porze roku. A skoro już wspomnieliśmy, że to największy model w gamie, to warto zauważyć, że „największy” nie oznacza w tym przypadku „za duży”. Choć wnętrze auta zaskakuje przestronnością, to wymiary zewnętrzne są jak na tę klasę pojazdu niemal kompaktowe: dzięki długości wynoszącej nieznacznie poniżej 6 metrów nie trzeba się obawiać np. wyższych opłat na promach czy kempingach, a wysokość wynosząca do 3,1 m nie pozwala wprawdzie korzystać z podziemnych parkingów, ale za to nie powoduje stresów podczas przejazdów pod wiaduktami. Mimo imponującego wyglądu auto prowadzi się łatwo, wygodnie i bez wysiłku – nie trzeba być doświadczonym kierowcą ciężarówek, żeby szybko się w nim odnaleźć.
Co nas czeka we wnętrzu kampera zbudowanego na bazie modelu Volkswagen Crafter? Przede wszystkim świetny design, dzięki któremu kabina nie tylko dobrze wygląda, ale też jest niezwykle praktyczna i dopracowana w najdrobniejszych detalach. Nie podobają się wam kampery, które w środku wyłożono płytami drewnopodobnymi, wyglądającymi jak wzięte z babcinego mieszkania? Tu nie musicie się takich widoków obawiać – wnętrze model Grand California wygląda jak w nowoczesnym apartamencie – czyste, klarowne linie, nowoczesne materiały, brak niepotrzebnych ozdobników.
Przy kompaktowych wymiarach zewnętrznych w kabinie Grand Californii 600 wygospodarowano cztery miejsca do jazdy i cztery miejsca do spania: wygodne poprzecze łóżko w tylnej części kabiny (193x136 cm) i rozkładane łóżko dla dzieci w przedniej części (1,6 m–1,9 m x 1,22 m z dachem panoramicznym, aluminiową drabiną i oświetleniem do czytania). Materac tylnego łóżka da się unieść i przypiąć do ściany bocznej wnętrza, dzięki czemu w kabinie można swobodnie chodzić, albo przewozić duże przedmioty, np. sprzęt sportowy. Nawet przy rozłożonym łóżku miejsca pod nim na bagaże nawet na wielotygodniowy, rodzinny urlop jest pod dostatkiem.
Tym, co wyróżnia Grand Californię na tle innych kamperów z gamy Volkswagena jest jednak przede wszystkim zamontowana na pokładzie wygodna łazienka z prysznicem i toaletą. Dzięki niej nawet z dala od cywilizacji i infrastruktury turystycznej można się cieszyć z pełnego komfortu – to ważne szczególnie dla rodzin podróżujących z dziećmi. Oczywiście, do dyspozycji jest też wygodna kuchnia z dwupalnikową kuchenką gazową i 70-litrową lodówko-zamrażarką, mnóstwo szafek i schowków na prowiant i ubrania. Na pokładzie znajdują się też zbiorniki z zapasem 110 litrów czystej wody i miejscem na 90 litrów ścieków. Volkswagen Grand California wyposażony jest w wydajne, gazowe ogrzewanie powietrza i wody (podgrzewacz o mocy 6 kW), opcjonalnie może być ono uzupełnione o układ ogrzewania elektrycznego zasilanego z zewnętrznego źródła prądu.
O to, żeby przy korzystaniu z licznych portów USB w całej kabinie i oświetlenia LED nie zabrakło prądu w dodatkowym akumulatorze, dba panel solarny na dachu pojazdu, który jest wyposażeniem standardowym modelu. Sterowanie wszystkimi elementami wyposażenie „mieszkalnego” (ogrzewanie, ładowanie baterii, sterowanie anteną satelitarną, kontrola stanu zbiorników wody czystej, szarej i fekaliów) na odbywa się za pomocą jednego panela dotykowego umieszczonego na ścianie łazienki.
W wyposażeniu standardowym znajdują się też rozkładana markiza, wentylacja ssąca SOG dla toalety oraz stół kempingowy z krzesłami.