Golf z otwieranym dachem to jeden z najpopularniejszych kabrioletów. Różne wersje tego auta powstają od 1979 roku. Historia Golfa Cabriolet jest dużo bardziej skomplikowana niż pozostałych wersji. Kabriolet zbudowany na bazie Golfa I powstawał aż do 1993 roku, kiedy został zastąpiony przez Cabrio opracowane na Golfie III. Po wprowadzeniu na rynek Golfa IV dokonano face liftingu kabrioletu. W efekcie powstał Golf IV Cabriolet, choć prześmiewcy twierdzą, że wersja powinna być oznaczona symbolem 3,5. W 2002 roku, po dostarczeniu klientom 1,42 mln Golfów Cabrio zakończono produkcję.

Teraz światło dzienne ujrzał Golf VI Cabriolet. Nowy model Volkswagena wzbudził sporo emocji. Nie za sprawą klasycznego i eleganckiego wyglądu. W przyszłym roku na rynek wejdzie Golf VII. Goście genewskiego salonu zastanawiali się więc, jak potoczą się losy modelu.

Kabriolet powstał na bazie trzydrzwiowego Golfa. Karoseria otrzymała jednak liczne wzmocnienia, które mają ograniczyć jej skręcanie podczas pokonywania zakrętów bądź nierówności. Cechą szczególną kabrioletu z Wolfsburga jest niezwykle sprawny mechanizm składania dachu. Elektrohydrauliczne siłowniki na złożenie dachu potrzebują zaledwie 9,5 sekundy. W kabrioletach ze sztywnym dachem proces trwa ponad 20 sekund. Dach można składać i rozkładać na postoju lub w trakcie jazdy z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h.

Do napędu Golfa Cabrio przewidziano sześć silników - benzynowe 1.2 TSI (105 KM), 1.4 TSI (122 i 160 KM) i 2.0 TSI (210 KM) oraz wysokoprężne 1.6 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Nie wszystkie jednak znalazły się w polskiej ofercie producenta. Na szczególną uwagę zasługuje 105-konny diesel, który w cyklu mieszanym ma zużywać zaledwie 4,4 l/100km. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. diodowe światła tylne, automatycznie wysuwany pałąk przeciwkapotażowy, ESP oraz pięć poduszek powietrznych.

Golf Cabriolet ma być o kilka tysięcy złotych tańszy od Forda Focusa, Renault Megane i Peugeota 308 z otwieranym dachem. Cena nie jest wynikiem chęci zdominowania rynków kabrioletów. Obecnie kompaktowe kabriolety są wyposażone w sztywne, składane dachy. Golf otrzymał zadaszenie z materiału. Tańsze w produkcji i składające się w oka mgnieniu, jednak wymagające starannej konserwacji. W ofercie Volkswagena nie zabraknie także Eosa. Kabriolet ze sztywnym dachem przeszedł facelifting i także był prezentowany w Genewie.

Volkswagen pokazał gorące nowości - zobacz:

Podstawowa wersja Golfa Cabrio z silnikiem 1,2 TSI (105 KM) i 6-biegową skrzynią kosztuje 85 090 zł. Ten sam silnik z technologią BlueMotion wyceniony został na 86 990 zł. Golf Cabrio z jednostką 1,4 TSI (160 KM) i 6-stopniową przekładnią kosztuje 92 390 zł. Ten model ze skrzynią DSG wart jest 99 790 zł.

Dostępne są też Golfy Cabrio z silnikiem Diesla 1,6 TDI o mocy 105 KM. Podstawowy model kosztuje 94 290 zł, a technologia BlueMotion wymaga wyłożenia za tę wersję 96 190 zł.