- Prezentowany Golf z wyglądu nie zdradza swoich możliwości
- Osiągi Golfa można wykorzystywać tylko przez krótką chwilę
- Na pokładzie znajdziemy podzespoły z najwyższej półki
Nie jest to jednak rywalizacja bezpośrednia, a jedynie nagranie zestawu wskaźników. Ciekawi nas też jak wypadłby podrasowany Volkswagen Golf II jeśli na sąsiednim pasie startowałby Chiron, przy tej samej temperaturze i na asfalcie o tej samej przyczepności.
Volkswagen Golf II - niepozorny i piekielnie szybki
Tuningiem Golfa II zajęła się firma Boba-Motoring. To typowy śpioch, który z zewnątrz wygląda niemal jak zwykła wersja Golfa. Wprawne oko dostrzeże natychmiast wyczynowe opony, które pozwalają zmierzyć się z mocą powyżej 1000 KM.
Tymczasem pod maską i podwoziem znajdują najbardziej wytrzymałe konstrukcje dostępne w dzisiejszym świecie tuningowym. Boba-Motoring utrzymuje, że ich Volkswagen Golf II jest w stanie rozpędzić się do setki w czasie 2,4 s, jedną czwartą mili pokonać w 8,69 s i osiągnąć ok. 350 km/h.
Golf Boba-Motoring może rzeczywiście okazać się szybszy od Bugatti Chirona, ale nie zapominajmy, że tak wyśrubowane osiągi można wykorzystywać jedynie przez krótką chwilę, bo w przeciwnym razie silnik zmienia stan ze stałego w płynny. Tymczasem Chironem można jeździć na co dzień i nie straszne mu wielogodzinne podróżowanie autostradą z kosmicznymi prędkościami.