Jak się okazuje, kilkanaście lat oczekiwań na nowy model Volvo XC90, w pełni się opłaciło. Już pierwsza limitowana seria (1927 egz.) została sprzedana w ciągu 47 godzin. Zakład Torslanda pracuje pełną parą na trzy zmiany. Volvo zatrudniło 1,3 tys. nowych pracowników, co zwiększyło ich liczbę do 4,6 tys. osób.

Znaczny wzrost produkcji tej fabryki planowany jest na I kwartał 2015 r. , co ściśle związane jest z wprowadzeniem do produkcji najnowszego modelu. Docelowo ma z tej fabryki wyjeżdżać 300 tys. aut. Modernizacja zakładu kosztowała 11 mld dolarów, a najważniejszą inwestycją była część produkująca nadwozia.

Obok najnowszej generacji Volvo XC90 powstają w tym zakładzie sedany i kombi serii 60 oraz seria 70/80. Volvo wciąż ma siedzibę w Göteborgu, a chińska centrala znajduje się w Szanghaju. Auta tej marki produkowane są także w belgijskim Gent, silniki powstają w Sköyde a nadwozia w Olofströmu. Auta produkowane są także w dwóch chińskich zakładach. Łącznie na potrzeby Volvo pracuje na całym świecie ok. 23 tys. osób.a