Samochody Volvo S80 i Volvo V70 oferowane są klientom są nie tylko z 2.5FT, ale również z silnikiem 2.0F. Dla modeli C30, S40 i V50 dostępne jest również silnik 1.8F.

Silniki 2.5FT będą dostępne zarówno z manualna jak i automatyczną skrzynią biegów. Warto zwrócic uwagę, że silniki Flexifuel mogą być zasilane bioetanolem E85 bądź 95-oktanową benzyną bezołowiową - lub też mieszanką obu paliw. Ze względu na niższą wartość energetyczną, w przypadku E85 zużycie paliwa może być nawet o ok. 30-40 procent wyższe niż w przypadku benzyny. Różnice zależą od wielu czynników takich, jak styl jazdy, temperatura otoczenia i w specyfikacji samego paliwa.

Zużycie paliwa w nowej, 2,5-litrowej wersji Flexifuel wynosi 9,2 l/100 km w cyklu mieszanym  dla modeli  V70 i S80 wyposażonej w manualną skrzynię biegów oraz 10,2 l/100 km (VolvoV70) i 10,1 l/100 km (S80) w przypadku automatycznej skrzyni biegów.

Dla modeli Volvo V70 i Volvo S80 dostępny jest również silnik 2.0F który również został przygotowany z myślą o zasilaniu paliwem E85 (lub benzyną). Silnik  2.0F zapewnia moc 145 KM (107 kW)  i pozwala uzyskać moment obrotowy o wartości 185 Nm.  W przypadku korzystania z paliwa E85 zużycie paliwa wynosi odpowiednio 11,6 l/100 km dla V70 2,0F, wartości wstępne) oraz 11,3 l/100 km dla S80 2.0F.

Oferta silników Flexifuel to również wersja 1.8F dostępny dla Volvo C30, S40 i V50 .Jest to wolnossący silnik czterocylindrowy 1.8F o pojemności 1,8 litra i mocy 125 KM (92 kW), dysponujący  momentem obrotowym o wartości 165 Nm. W przypadku zasilania paliwem E85 zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi odpowiednio  10,3 l/100 km dla C30 1.8F, 10,4 l/100 km dla S40 1.8F i V50 1.8F.

"Zdajemy sobie jednakże sprawę, iż na razie ich sprzedaż w Polsce nie będzie duża. Pomimo rosnącego zainteresowania naszych klientów samochodami napędzanymi bioetanolem, ciągle brakuje w naszym kraju infrastruktury pozwalającej na tankowanie paliwa E85"- mówi Marcin Klimczewski, Dyrektor Marketingu i PR Volvo Auto Polska.