• BMW jako pierwsza marka w branży zlikwidowała sztywne okresy między przeglądowe i wprowadziła obsługę serwisową uzależnioną od aktualnych potrzeb auta
  • Dziś auta BMW same kontaktują się z serwisem autoryzowanym i przekazują mu informacje jakich napraw wymagają, dzięki temu nie ma mowy o przestojach związanych z brakiem części
  • Umówienie wizyty w warsztacie Grupy BMW odbywa się niemal automatycznie, za pomocą systemu pokładowego iDrive

Dziś bawarskie samochody myślą o serwisie za ciebie i same pilnują m.in. stanu zużycia klocków hamulcowych czy poziom płynów eksploatacyjnych. To twoje BMW, a raczej cały szereg czujników i odpowiednich algorytmów, które bazują m.in. na nawykach kierowcy, pilnuje tego kiedy ma pojawić się w serwisie. Innymi słowy nie musisz już pamiętać o interwałach wymiany oleju, świec czy filtrów.

To jednak nie koniec udogodnień jakie oferują swoim klientom serwisy Grupy BMW. Dzięki wbudowanym w autach kartom SIM, nie musisz już nawet kontaktować się i umawiać osobiście z warsztatem autoryzowanym. Twoje auto zrobi to za ciebie bezpośrednio z poziomu systemu iDrive. To oznacza, że nie musisz znać adresów i telefonów kontaktowych do najbliższych dilerów i ich serwisów, samochód znajdzie odpowiednie miejsce za ciebie i poda konsultantowi wszystkie potrzebne informacje co do tego, jakich czynności serwisowych potrzebuje. Dzięki temu warsztat BMW ma czas na zgromadzenie części i wyliczenie precyzyjnie czasu naprawy. Kierowcy pozostaje jedynie zatwierdzenie proponowanego terminu wizyty. Czy można chcieć czegoś więcej?

Wizyta w serwisie? Niekoniecznie

Oczywiście, w idealnym świecie można byłoby uniknąć samej wizyty w warsztacie i zamieszania z tym związanego. Nie ma problemu, i temu można zaradzić. BMW najbardziej zabieganym klientom, którzy nie lubią tracić czasu na odstawianie auta do warsztatu, proponuje usługę door-to-door, czyli odebranie auta z wyznaczonego przez właściciela miejsca i odstawienie go zaraz po naprawie pod jego dom lub pracę.

Konsultacja wideo z mechanikiem

Korzystanie z autoryzowanej sieci warsztatów BMW ma jeszcze jedną ważną zaletę – transparentność samej obsługi. Nie ma tu mowy o niejasnych pozycjach na rachunku z naprawy czy niekonsultowanych z właścicielem auta czynnościach serwisowych.

Klient odstawiający auto do warsztatu BMW ma ciągły kontakt z serwisantem i może „na żywo” modyfikować zlecenie. Jeśli w trakcie naprawy pojawi się konieczność dodatkowych prac czy wymiany kolejnych części, klient jest o tym informowany w formie przekazu wideo. W trakcie krótkiego klipu konsultant informuje o sytuacji pokazując zużyte elementy i przedstawiając koszty naprawy. Formularz razem z materiałem wideo wysyłany jest sms-em lub mailem – w zależności od tego, którą opcję wybierze właściciel auta. Oczywiście ostateczna decyzja zostaje w gestii właściciela.

Nie ma mowy o niedoróbkach

Wielu z kierowców ma złe doświadczenia z warsztatami, które wykonują tylko zlecone przez klienta naprawy, nie patrząc na stan innych podzespołów lub przy okazji naprawy jednej usterki potrafią popsuć coś innego. Takie sytuacje wyeliminowano w serwisach Grupy BMW.

Po pierwsze, zatrudnieni w nich mechanicy przechodzą wieloetapowe szkolenia, zakończoną egzaminem praktycznym i teoretycznym – i to nie tylko przed dołączeniem do zespołu, ale także w trakcie swojej pracy. Po drugie, nad ich pracą zawsze czuwa mistrz serwisu – mechanik z wieloletnim doświadczeniem. A po trzecie, przed wydaniem auta klientowi dokładnie oceniany jest stan techniczny pojazdu według standardowej listy kontrolnej – nie ma mowy żeby auto wyjechało z serwisu niesprawne.