Jeśli chcielibyście postawić całą dziesiątkę w swoim garażu, musielibyście wysupłać łącznie ponad 12 milionów dolarów. No i, oczywiście, mieć wielki garaż. W poniższym zestawieniu znajdują się samochody 10 producentów. Celowo unikam mnożenia Lambo, Ferrari i Porsche. Jak najdroższe, to najdroższe.

10. Mercedes-Benz CL65 AMG Coupe, fot. strona producenta
10. Mercedes-Benz CL65 AMG Coupe, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Niemcy

Silnik:  621 koni mechanicznych, 6.0 l, bi-turbo V-12

0-100 km/h:  4.2 sekundy

Cena bazowa:  215,500 dolarów

AMG buduje samochody na bazie seryjnych pojazdów Mercedesa. Są mocniejsze, doskonale wyposażone i… oczywiście kosztują zdecydowanie więcej.  Mercedes-Benz CL65 AMG Coupe został wyposażony w ręcznie składany silnik V-12, sygnowany osobiście przez speca, który go złożył. W efekcie pracy zespołu dostajemy duży, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że rodzinny samochód z ogromnym sportowym zacięciem.

9. Aston Martin Vanquish, fot. strona producenta
9. Aston Martin Vanquish, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Wielka Brytania

Silnik:  565 koni mechanicznych, 6.0 l,  V-12

0-100 km/h:  4.1 sekundy

Cena bazowa:  279,995 dolarów

To pierwszy samochód Astona, w którym wykorzystano konstrukcję z włokiem węglowych. Dostępny także w wersji convertible, pod nazwą Volante. Cena bazowa nie zawiera wielu dodatków oferowanych przez firmę. Jeśli chcecie dostosować samochód do swoich potrzeb, zapłacicie znacznie więcej.

8. Bentley Mulsanne, fot. Strona producenta
8. Bentley Mulsanne, fot. Strona producenta

Kraj pochodzenia:  Wielka Brytania

Silnik:  505 koni mechanicznych, 6.75 l, twin-turbo V-8

0-100 km/h:  5.1 sekundy

Cena bazowa:  298,900 dolarów

Bentley to marka, która kojarzy sie z jednym – z luksusem. Drewniane elementy, najwyższej jakości skóra. Wszystko jest TOP. Także masa, bo Mulsanne waży ponad 2.5 tony.

7. Ferrari F12 Berlinetta, fot. strona producenta
7. Ferrari F12 Berlinetta, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Włochy

Silnik:  740 koni mechanicznych, 6.3 l, V-12

0-100 km/h:  3.1 sekundy

Cena bazowa:  315,888 dolarów

Ferrari chwali się, że ten model dysponuje najlepszym przyspieszeniem od 0 do 200 km/h spośród wszystkich drogowych modeli włoskiej firmy. Aby rozpędzić się do 2 setek F12berlinetta (tak Ferrari poprawnie zapisuje te nazwę – w jednym ciągu), potrzebuje zaledwie 8.5 sekundy.

6. Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase, fot. strona producenta
6. Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Wielka Brytania

Silnik:  453 koni mechanicznych, 6.75 l,  V-12

0-100 km/h:  5.8 sekundy

Cena bazowa:  541,000 dolarów

Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase jest około 25 centymetrów dłuższy od swojej “normalnej” wersji.  Widać to przede wszystkim na tylnej kanapie Dodatkowa przestrzeń pozwala podróżować w pełnym komforcie. Domyślam się, że wersja podstawowa też jest wystarczająco komfortowa, ale, jeśli znajdzie się klient, który ma dłuższe nogi…

5. Porsche 918 Spyder, fot. strona producenta
5. Porsche 918 Spyder, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Niemcy

Silnik:  887 koni mechanicznych , 4.6 l, V-8 + dwa silniki elektryczne

0-100 km/h:  2.5 sekundy

Cena bazowa:  845,000 dolarów

Porsche 918 Spyder może pokonać na elektrycznych silnikach… 30 kilometrów. Ale nie po to kupuje się takiego potwora, by ratować planetę. Łączna moc to prawie 900 koni mechanicznych, z czego ponad 600 przypada na jednostkę benzynową. Jak wiele sportowych samochodów, 918 w dużej mierze zbudowany jest z włókien węglowych, co pozwala na zmniejszenie masy całkowitej. Dla żądnych jeszcze większych wrażeń dostępny jest pakiet Weissach Package, który zwiększa cenę do 929 tysięcy dolarów.

4. Hennessey Venom GT, fot. strona producenta
4. Hennessey Venom GT, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Wielka Brytania / USA

Silnik:  1,244 koni mechanicznych, 7.0 l, twin-turbo V-8

0-100 km/h:  2.7 sekundy

Cena bazowa:  1.2 miliona dolarów

Hennessey Venom GT ustanowił record Guinnessa w kategorii przyspieszenie do 300 kilometrów na godzinę. Samochód potrzebował na to zaledwie 13.63 sekundy. Ostatni dane (sprzed ponad roku) mówią, że klienci do tej pory kupili zaledwie 11 samochodów, z czego 5 sprzedano w Stanach Zjednoczonych. Plany zakładały łączną produkcję na poziomie 29 sztuk. Nie wiem, czy coś jeszcze zostało, więc jeśli macie ochotę, musicie się spieszyć.

3. Koenigsegg Agera S, fot. strona producenta
3. Koenigsegg Agera S, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Szwecja

Silnik:  1,030 koni mechanicznych, twin-turbo, 5.0 l, V-8

0-100 km/h:  2.9 sekundy

Cena bazowa:  1.52 miliona dolarów

Kolejny samochód z elitarnego klubu “tysiąca koni mechanicznych”. Do setki przyspiesza w niespełna 3 sekundy. Niezbedny dla każdego, kto posiada własny tor wyścigowy albo prywatną autostradę.

2. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, fot. strona producenta
2. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:   Francja

Silnik:  1,200 koni mechanicznych, 8 l, , 16-cylinder

0-100 km/h:  2.6 sekundy

Cena bazowa:  2.5 miliona dolarów

Bugatti twierdzi, że Veyron jest najszybszym roadsterem świata i może przemieszczać się z prędkością 411 kilometrów na godzinę, co zostało udowodnione w kwietniu 2013 roku. Oznacza to, że z Warszawy do Gdańska można nim dojechać w 51 minut. Gdyby było po czym.

1. Lamborghini Veneno Roadster, fot. strona producenta
1. Lamborghini Veneno Roadster, fot. strona producenta

Kraj pochodzenia:  Włochy

Silnik:  750 koni mechanicznych, 6.5 l,, 12-cylinder

0-100 km/h:  2.9 sekundy

Cena bazowa:  4.5 miliona dolarów

W 2014 roku zaplanowano wyprodukować (i sprzedać) zaledwie 9 sztuk Lamborghini Veneno. Mksymalna prędkośc to „zaledwie” 340 kilometrów na godzinę. Oczywiście włókna węglowe, oczywiście topowa technologia. I topowa cena.

ZOBACZ TEŻ:

Eco driving. Będę królikiem doświadczalnym

10 rzeczy, które stracisz, wsiadając do samojezdnego samochodu

Kultowa marka pokazała technologiczne cudo

Motocykle są dla mądrzejszych