Jeśli chcielibyście postawić całą dziesiątkę w swoim garażu, musielibyście wysupłać łącznie ponad 12 milionów dolarów. No i, oczywiście, mieć wielki garaż. W poniższym zestawieniu znajdują się samochody 10 producentów. Celowo unikam mnożenia Lambo, Ferrari i Porsche. Jak najdroższe, to najdroższe.
Kraj pochodzenia: Niemcy
Silnik: 621 koni mechanicznych, 6.0 l, bi-turbo V-12
0-100 km/h: 4.2 sekundy
Cena bazowa: 215,500 dolarów
AMG buduje samochody na bazie seryjnych pojazdów Mercedesa. Są mocniejsze, doskonale wyposażone i… oczywiście kosztują zdecydowanie więcej. Mercedes-Benz CL65 AMG Coupe został wyposażony w ręcznie składany silnik V-12, sygnowany osobiście przez speca, który go złożył. W efekcie pracy zespołu dostajemy duży, można nawet zaryzykować stwierdzenie, że rodzinny samochód z ogromnym sportowym zacięciem.
Kraj pochodzenia: Wielka Brytania
Silnik: 565 koni mechanicznych, 6.0 l, V-12
0-100 km/h: 4.1 sekundy
Cena bazowa: 279,995 dolarów
To pierwszy samochód Astona, w którym wykorzystano konstrukcję z włokiem węglowych. Dostępny także w wersji convertible, pod nazwą Volante. Cena bazowa nie zawiera wielu dodatków oferowanych przez firmę. Jeśli chcecie dostosować samochód do swoich potrzeb, zapłacicie znacznie więcej.
Kraj pochodzenia: Wielka Brytania
Silnik: 505 koni mechanicznych, 6.75 l, twin-turbo V-8
0-100 km/h: 5.1 sekundy
Cena bazowa: 298,900 dolarów
Bentley to marka, która kojarzy sie z jednym – z luksusem. Drewniane elementy, najwyższej jakości skóra. Wszystko jest TOP. Także masa, bo Mulsanne waży ponad 2.5 tony.
Kraj pochodzenia: Włochy
Silnik: 740 koni mechanicznych, 6.3 l, V-12
0-100 km/h: 3.1 sekundy
Cena bazowa: 315,888 dolarów
Ferrari chwali się, że ten model dysponuje najlepszym przyspieszeniem od 0 do 200 km/h spośród wszystkich drogowych modeli włoskiej firmy. Aby rozpędzić się do 2 setek F12berlinetta (tak Ferrari poprawnie zapisuje te nazwę – w jednym ciągu), potrzebuje zaledwie 8.5 sekundy.
Kraj pochodzenia: Wielka Brytania
Silnik: 453 koni mechanicznych, 6.75 l, V-12
0-100 km/h: 5.8 sekundy
Cena bazowa: 541,000 dolarów
Rolls-Royce Phantom Extended Wheelbase jest około 25 centymetrów dłuższy od swojej “normalnej” wersji. Widać to przede wszystkim na tylnej kanapie Dodatkowa przestrzeń pozwala podróżować w pełnym komforcie. Domyślam się, że wersja podstawowa też jest wystarczająco komfortowa, ale, jeśli znajdzie się klient, który ma dłuższe nogi…
Kraj pochodzenia: Niemcy
Silnik: 887 koni mechanicznych , 4.6 l, V-8 + dwa silniki elektryczne
0-100 km/h: 2.5 sekundy
Cena bazowa: 845,000 dolarów
Porsche 918 Spyder może pokonać na elektrycznych silnikach… 30 kilometrów. Ale nie po to kupuje się takiego potwora, by ratować planetę. Łączna moc to prawie 900 koni mechanicznych, z czego ponad 600 przypada na jednostkę benzynową. Jak wiele sportowych samochodów, 918 w dużej mierze zbudowany jest z włókien węglowych, co pozwala na zmniejszenie masy całkowitej. Dla żądnych jeszcze większych wrażeń dostępny jest pakiet Weissach Package, który zwiększa cenę do 929 tysięcy dolarów.
Kraj pochodzenia: Wielka Brytania / USA
Silnik: 1,244 koni mechanicznych, 7.0 l, twin-turbo V-8
0-100 km/h: 2.7 sekundy
Cena bazowa: 1.2 miliona dolarów
Hennessey Venom GT ustanowił record Guinnessa w kategorii przyspieszenie do 300 kilometrów na godzinę. Samochód potrzebował na to zaledwie 13.63 sekundy. Ostatni dane (sprzed ponad roku) mówią, że klienci do tej pory kupili zaledwie 11 samochodów, z czego 5 sprzedano w Stanach Zjednoczonych. Plany zakładały łączną produkcję na poziomie 29 sztuk. Nie wiem, czy coś jeszcze zostało, więc jeśli macie ochotę, musicie się spieszyć.
Kraj pochodzenia: Szwecja
Silnik: 1,030 koni mechanicznych, twin-turbo, 5.0 l, V-8
0-100 km/h: 2.9 sekundy
Cena bazowa: 1.52 miliona dolarów
Kolejny samochód z elitarnego klubu “tysiąca koni mechanicznych”. Do setki przyspiesza w niespełna 3 sekundy. Niezbedny dla każdego, kto posiada własny tor wyścigowy albo prywatną autostradę.
Kraj pochodzenia: Francja
Silnik: 1,200 koni mechanicznych, 8 l, , 16-cylinder
0-100 km/h: 2.6 sekundy
Cena bazowa: 2.5 miliona dolarów
Bugatti twierdzi, że Veyron jest najszybszym roadsterem świata i może przemieszczać się z prędkością 411 kilometrów na godzinę, co zostało udowodnione w kwietniu 2013 roku. Oznacza to, że z Warszawy do Gdańska można nim dojechać w 51 minut. Gdyby było po czym.
Kraj pochodzenia: Włochy
Silnik: 750 koni mechanicznych, 6.5 l,, 12-cylinder
0-100 km/h: 2.9 sekundy
Cena bazowa: 4.5 miliona dolarów
W 2014 roku zaplanowano wyprodukować (i sprzedać) zaledwie 9 sztuk Lamborghini Veneno. Mksymalna prędkośc to „zaledwie” 340 kilometrów na godzinę. Oczywiście włókna węglowe, oczywiście topowa technologia. I topowa cena.
ZOBACZ TEŻ:
Eco driving. Będę królikiem doświadczalnym
10 rzeczy, które stracisz, wsiadając do samojezdnego samochodu