Partnerem akcji od początku jest Grupa Goodyear Polska, a organizatorem grupa medialna IPM oraz portal moto24.tv.

Program ze względu na powszechną dostępność w internecie, swoją uniwersalność, atrakcyjność wynikającą z interaktywności oraz zastosowania multimediów, zyskał odbiorców zarówno wśród kierowców firmowych, jak i użytkowników sieci.

Wynik ten pokazuje jak bardzo polscy kierowcy - wbrew powszechnej opinii - chcą podnosić i weryfikować swoją wiedzę i umiejętności. Niełatwy kurs e-learningowy, który codziennie przechodzą dziesiątki internautów, prezentuje zasady defensywnej jazdy i w ciekawy sposób pozwala je przyswoić osobom, którym za kierownicą zazwyczaj towarzyszy pośpiech, stres, negatywne emocje, czy też absorbujące myśli, zmęczenie, senność i rozproszenie uwagi.

Co roku dziesięciu najlepszych defensywnych kierowców, wybranych w drodze konkursu spośród setek zgłoszeń, bierze udział w trudnym, całodziennym szkoleniu na torze, podczas którego instruktorzy jazdy wybierają najlepszego kierowcę. Tytuł "Kierowcy Roku" w poprzednich edycjach przypadł Paniom: Jolancie Iwanickiej, inżynier z Sosnowca, która została Kierowcą Roku 2008 oraz Kindze Wolak, architekt z Gdańska, która wygrała w II edycji w 2009 r.

W tegorocznej edycji program, którego głównym elementem jest e-learning złożony z kilkudziesięciu pytań, został rozszerzony o dodatkowe zestawy pytań dla młodych kierowców i kierowców seniorów. To kolejne, obok kierowców aut firmowych, grupy kierowców tzw. podwyższonego ryzyka.

"Trzecia odsłona programu poszerza grono jego odbiorców o kolejne grupy podwyższonego ryzyka: młodych kierowców i tych najstarszych kierujących pojazdami. Jak wynika z badań i policyjnych statystyk ci kierowcy powodują znaczną część wypadów na polskich drogach i oczywiście wielu z nich to także kierowcy firmowi. Postanowiliśmy jednak podzielić tę szeroką grupę kierowców firmowych także ze względu na wiek, bo zazwyczaj innego rodzaju zagrożenia powodują młodzi kierowcy, a inne ich starsi koledzy" - powiedziała Edyta Boroń, koordynator programu.

Młodych kierowców często cechuje niewielkie doświadczenie, bezkrytyczna ocena własnych umiejętności, brawura, brak przewidywania zagrożeń i podatność na emocje. Kierowców seniorów natomiast, mimo ich doświadczenia, kwalifikuje się do grupy ryzyka z powodu ograniczeń fizycznych właściwych osobom starszym. Wśród kierowców aut firmowych ograniczenia wiekowe nakładają się nierzadko na te wynikające ze specyfiki pracy za kierownicą, co jeszcze dodatkowe potęguje ryzyko kolizji lub wypadku.

"W Polsce dochodzi co roku do kilku tysięcy wypadków, w tym wiele z nich kończy się tragicznie - kalectwem lub śmiercią uczestników. Trzeba to zmienić, m.in. dbając o wzrost wiedzy i umiejętności bezpiecznego prowadzenia pojazdów wśród polskich kierowców. Im więcej nie będących zagrożeniem dla innych, defensywnych kierowców na naszych drogach, tym mniej niebezpiecznych zdarzeń i wypadków. Dlatego też Goodyear już po raz trzeci jest partnerem programu Bezpieczne Auto Firmowe. Wspieramy tę inicjatywę od samego początku, bowiem zależy nam, aby rosła liczba kierujących pojazdami w sposób odpowiedzialny, bezpieczny zarówno dla siebie, jak i innych użytkowników dróg" - powiedziała Marta Konopacka, Dyrektor Komunikacji Grupy Goodyear Polska.

Aby dodatkowo uatrakcyjnić tegoroczną odsłonę programu "www.defensywnikierowcy.pl - Bezpieczne AutoFirmowe" obok nowego e-learningu, uwzględniającego rozszerzoną formułę programu, odświeżeniu uległa także strona internetowa. Wzrosła jej funkcjonalność i łatwiejszy jest dostęp do jej zasobów: e-learningu, testów psychologicznych i informacji z zakresu bezpieczeństwa. Ponadto, kilkanaście tys. użytkowników serwisu www.defensywnikierowcy.pl będzie otrzymywać co miesiąc specjalny e-magazyn, w którym znajdą się informacje o nowościach w programie oraz szereg przydatnych danych o charakterze edukacyjno-poradnikowym, przygotowanych w nowoczesnej formule wideo. Program zyskał również własne wydawnictwo. Magazyn "Gazeta defensywni kierowcy" trzy razy w roku będzie trafiał do menedżerów największych flot w Polsce.

Druga część kampanii informacyjnej i promocyjnej ruszy w maju. W kampanii społecznej ważna rolę odgrywa oryginalne zastosowanie grafiki animacyjnej 3D, opartej na technice cel-shading oraz tradycyjnej animacji i rysunku klasycznym. Ponadto serwis www.defensywnikierowcy.pl w nowej odsłonie, nawiązującej graficznie do komiksu, jest bardzo nowoczesny i wyrazisty graficznie. Zadbano także o to, aby typografia była intuicyjna. Program będzie promowany w serwisach www.moto24tv.pl,www.onet.pl oraz www.autocentrum.pl.

Kierowca defensywny jest przede wszystkim odpowiedzialny. Realistycznie ocenia własne możliwości. Kontroluje swoje emocje i jest tolerancyjny wobec innych kierowców, a także pieszych. Dostosowuje prędkość do warunków na drodze i do stanu swojego organizmu. Nie prowadzi pod wpływem alkoholu, leków czy narkotyków. Zapina pasy. Zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego. Jest uważny i przewidujący. Jeździ tak, by chronić własne życie

i nie być zagrożeniem dla innych.

Kierowca agresywny jeździ tak, jakby zasady zdrowego rozsądku i kodeks drogowy go nie obowiązywały. Denerwują go inni kierowcy i nierzadko próbuje się na nich odegrać. Nie przestrzega ograniczeń prędkości. Przejeżdża na czerwonym świetle, nie zapina pasów. Jeździ ryzykownie, nawet dla zabawy. Zdarza mu się prowadzić pod wpływem używek. Utrudnia jazdę innym kierowcom. Podczas prowadzenia samochodu wykonuje wiele innych czynności. Uważa się za bardzo dobrego kierowcę. Jest śmiertelnym zagrożeniem dla siebie i innych.