Silniki benzynowe EP o pojemności skokowej 1.4 i 1.6 l oferowane są w wielu modelach Citroëna i Peugeot. Najmocniejszy z nich osiąga moc 200 KM i jest dostępny w Citroënie DS3 Racing, DS4 i DS5.
Produkcja silnika benzynowego opracowanego przez PSA Peugeot Citroën we współpracy z BMW ruszyła w 2006 roku. Wersja 1.6 została nagrodzona siedem razy z rzędu przez magazyn International Engine of the Year Award.
Dziennie produkuje się 1 280 silników z tej rodziny. Do tego dochodzi produkcja 900 podzespołów fabrycznych – bloków cylindrowych, głowic cylindra, korbowodów i wałów korbowych, które codziennie wysyłane są do fabryki BMW w Hams-Hall (Wielka Brytania), a następnie montowane w modelu Mini.
Fabryka Française de Mécanique w Douvrin we Francji zatrudnia prawie 3 050 osób, z których około 800 pracuje przy produkcji silników EP. To jedna z dwóch fabryk, obok Trémery, produkujących w Europie silniki PSA Peugeot Citroën.