Najnowszy raport opracowany na zlecenie firmy Michelin przez ośrodek badawczy TNS Polska pokazuje, że aż 25 proc. wszystkich kierowców, w ogóle nie kontroluje ciśnienia w oponach, zaś 15 proc. sprawdza je najwyżej raz w roku. Tylko 9% kierowców postępuje zgodnie z zaleceniami producentów opon i kontroluje ciśnienie minimum raz w miesiącu.

Michelin organizuje kampanię edukacyjną „Ciśnienie pod kontrolą”, by przypominać, że stan napompowania opon należy sprawdzać raz w miesiącu lub przed każdą dłuższą podróżą. Jest to o tyle ważne, że według badań Michelin właściwe ciśnienie w oponach wpływa na:

- bezpieczeństwo jazdy, zapewniając większą przyczepność, krótszą drogę hamowania i mniejsze ryzyko pęknięcia opony;

- trwałość opony poprzez wydłużenie czasu jej użytkowania o jeden sezon;

- ekonomię i ekologię jazdy poprzez mniejsze zużycie paliwa o około 0,3 l na 100 km.

Tegoroczna akcja „Ciśnienie pod kontrolą” (www.cisnieniepodkontola.michelin.pl) zwraca uwagę na zależność pomiędzy nieprawidłowym ciśnieniem i spowodowanym tym nierównomiernym zużyciem bieżnika. Wiele osób nie zwraca nawet uwagi na tę kwestię, dlatego nie są w stanie w porę zareagować.

Warto zatem pamiętać, że jazda na zbyt niskim ciśnieniu powoduje szybsze zużywanie się bieżnika przy jego zewnętrznych krawędziach, natomiast na zbyt wysokim – w jego środkowej części.

- Właśnie dlatego w tym roku akcja „Ciśnienie pod kontrolą” odbywa się pod hasłem „Zostawiaj dobre ślady!” – wyjaśnia Iwona Jabłonowska koordynator akcji w Michelin – W ramach kampanii uruchomiliśmy stronę www.cisnieniepodkontola.michelin.pl, gdzie znaleźć można treści edukacyjne oraz wziąć udział w konkursach z cennymi nagrodami. Do wygrania będą między innymi komplety najnowszych opon Michelin CrossClimate – pierwszych opon letnich z homologacją zimową – dodaje Iwona Jabłonowska.

„Ciśnienie pod kontrolą” to kampania organizowana w Polsce przez Michelin po raz jedenasty. Pilotażową edycję akcji przeprowadzono po raz pierwszy w 2005 roku. 87% przebadanych wtedy samochodów miało nieprawidłowe ciśnienie. Był to jeden z najgorszych wyników w Europie. Dlatego od 2006 r. Michelin Polska regularnie prowadzi działania edukacyjne „Ciśnienie pod kontrolą” w całym kraju. Dotychczas odbyło się 10 edycji kampanii. Szczegóły tegorocznej akcji na stronie www.cisnieniepodkontola.michelin.pl.