Pentastar V-6 zostanie docelowo następcą siedmiu obecnych jednostek V-6 Chryslera i korzystać będzie z nowoczesnych technologii dostępnych w ramach aliansu z firmą Fiat, a więc m. in. Multiair, systemów wtrysku bezpośredniego oraz turbodoładowania.

Debiut silnika Pentastar nastąpi w modelu Jeep’a Grand Cherokee, który wejdzie na rynek jeszcze w tym roku. Do roku 2014 nowy V-6 stanowić będzie jedną trzecią produkcji silników benzynowych koncernu, dzięki czemu ogólne zużycie paliwa przez pojazdy produkcji Chrysler Group spadnie o ponad 25 procent.

Oferowany w Jeepie Grand Cherokee MY 2011 3,6-litrowy silnik rozwija moc 290 KM (216 kW) przy 6350 obr./min. oraz posiada moment obrotowy 353 Nm przy 4300 obr./min. (odpowiednio o 38 i 11 procent więcej niż jednostka V-6 stosowana poprzednio).

Motor V-6 posiada rozrząd w układzie DOHC oraz odlewany ciśnieniowo kadłub aluminiowy z 60-stopniowym rozchyleniem cylindrów. Dziewięćdziesiąt procent momentu wytwarzane jest w zakresie od 1800 do 6350 obr./min.

Jako jednostka typu "flex fuel" może być także zasilany biopaliwem E85.

3,6-litrowy Pentastar V-6 następcą siedmiu obecnych silników grupy Chryslera Foto: Auto Świat
3,6-litrowy Pentastar V-6 następcą siedmiu obecnych silników grupy Chryslera
Podstawowe dane techniczne
Pojemność skokowa: 3,6 litra
Średnica cylindra x skok tłoka: 96,0 x 83,0 mm
Liczba zaworów: 24
System zaworowy: dwa niezależnie fazowane wałki rozrządu w głowicach cylindrów (DOHC), popychacze rolkowe z hydraulicznym kasowaniem luzów zaworowych
Zasilanie: elektroniczny wtrysk wielopunktowy
Konstrukcja: kadłub aluminiowy z odlewu wysokociśnieniowego, głowice cylindrowe aluminiowe (odlew z form półtrwałych)
Maksymalna prędkość obrotowa: 7200 obr./min.