Renault Zoe uzyskało łączną ocenę na poziomie 82 proc. W przypadku zderzenia czołowego osoby siedzące na przednich miejscach pojazdu są chronione za pomocą dwóch poduszek powietrznych, poduszek wbudowanych w oparcie foteli oraz pasów bezpieczeństwa wyposażonych w napinacz i ogranicznik napięcia do 400 daN.

Wszystkie tylne miejsca posiadają 3-punktowe pasy bezpieczeństwa, przy czym pasy na bocznych miejscach są wyposażone w ogranicznik napięcia. Dodatkowo technologia Fix4sure, zapobiega tzw. nurkowaniu (polegającemu na zsunięciu się pasażera pod pasem bezpieczeństwa podczas zderzenia czołowego).

Szczególną uwagę zwrócono na zderzenia boczne, będące jedną z głównych przyczyn zgonów w wypadkach (strefa bardzo słabej ochrony), co dało wyniki, zapewniające Renault ZOE maksymalną ocenę 8 punktów na 8 możliwych.

Wyniki te w połączeniu z wynikami uzyskami w testach zderzenia ze słupem i uderzenia w tył pojazdu pozwoliły Renault ZOE uzyskać 32 punkty na 36 możliwych, jeśli chodzi o ochronę dorosłych użytkowników w przypadku zderzenia.

Dzięki bezpiecznej konstrukcji i 3-punktowemu systemowi mocowania fotelików dla dzieci Isofix, w który wyposażone jest zarówno siedzenie pasażera z przodu, jak i boczne tylne miejsca, ochrona dzieci Renault ZOE uzyskało ocenę 39 punktów na 49 możliwych.

Renault ZOE z oceną 24 punktów na 36 możliwych może się również poszczycić bardzo dobrym wynikiem w kwestii zderzenia z pieszym.

Samochód jest w standardzie wyposażony w regulator-ogranicznik prędkości z sygnałem dźwiękowym, kontrolki i sygnały dźwiękowe informujące o nie zapięciu pasów bezpieczeństwa na wszystkich miejscach oraz system elektronicznej korekty toru jazdy ESC. Pozwoliło mu to uzyskać ocenę 8 punktów.