Alfa Romeo 4C - zdjęcia
Finalna wersja dwuosobowej Alfy Romeo 4C zadebiutuje na 83. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Auto ma napęd na tylne koła oraz centralnie umieszczony silnik. Samochód został zaprojektowany przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowany w zakładzie Maserati w Modenie. W salonach pojawi sie w tym roku, co ma zaakcentować powrót włoskiej marki do Stanów Zjednoczonych, dając początek planowi globalnego rozwoju Alfy Romeo. Alfa Romeo 4C wywodzi się bezpośrednio z koncepcyjnej wersji, która została zaprezentowana w 2011 roku zdobywając trzy prestiżowe nagrody: "AutoBild Design Award" (Niemcy, rok 2011), "Design Award for Concept Cars & Prototypes" (Włochy, rok 2012) i "Most Exciting Car of 2013 - What Car?" (Wielka Brytania, rok 2012). Nazwa "4C" odwołuje się do wielkiej sportowej tradycji Alfy Romeo - w latach trzydziestych i czterdziestych, nazwy 8C i 6C wyróżniały wtedy samochody cywilne oraz wyścigowe, wyposażone w mocne silniki ośmiocylindrowe oraz innowacyjne sześciocylindrowe, uzyskując docelowy stosunek masy do mocy taki, jak w prawdziwym samochodzie wyścigowym, czyli poniżej 4 kg/KM. Ten kompaktowy bolid (długość około 4 metry, szerokość 2 metry, wysokość 1,18 metra) napędzany jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 z turbodoładowaniem. Blok silnika został wykonany z aluminium, natomiast udoskonalone układy ssące i wydechowe jeszcze bardziej mają podkreślić sportowy charakter samochodu. Dodatkowo, zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły rozdzielacz faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system kontroli "Scavenging", który redukuje efekt tzw. "turbo dziury". Napęd przekazywany jest przez automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem. Skrzynia może być również sterowana w trybie sekwencyjnym przez kierowcę za pomocą łopatek umieszczonych pod kierownicą. Debiutujący w Alfie Romeo 4C nowy selektor kontroli dynamicznej Alfa D.N.A., który do trzech dostępnych do tej pory ustawień - "Dynamic", "Natural" i "All Weather" - dodaje czwarty tryb: "Race", wprowadzony został, by jeszcze bardziej wzmocnić doznania jazdy po torze wyścigowym.