Giulietta powstała na nowej platformie określanej nazwą „Compact”, która będzie wykorzystywana do nowych modeli będących efektem współpracy Fiata i Chryslera. Pojazd ten ma długość całkowitą 4,35 m, szerokość 1,80 m i wysokość 1,46 m, przy rozstawie osi 2,63 m oraz z bagażnikiem o pojemności 350 litrów.

W momencie wprowadzenia na rynek Giulietta oferowana będzie z jednym z czterech silników. Wszystkie będą posiadały turbodoładowanie i system Start&Stop.

Podstawową jednostką napędową jest czterocylindrowa benzynowa 1,4 TB o mocy 120 KM, a w dalszej kolejności 1,4 TB Multiair o mocy 170 KM. Silniki wysokoprężne to: 1,6 JTDM o mocy 105 KM i 2,0 JTDM o mocy 170 KM.

W późniejszym okresie Alfa Romeo zamierza wprowadzić silnik o pojemności skokowej 1,75 l TBI o mocy 235 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm.

Alfa Romeo Giulietta będzie dostępne w dwóch wersjach - Progression i Distinctive oraz dwóch opcjach wyposażenia – Sport i Premium. Pojawi się też specyfikacja Quadrifoglio Verde 1,75 TBI o mocy 235 KM z obniżonym o 15 mm zawieszeniem z przodu i o 10 mm z tyłu, 17- lub 18-calowymi kołami oraz specjalnie zaprojektowanym wnętrzem.