Producent indyjskich samochodów Hindustan Ambassador wstrzymał produkcję ze względu na rosnące długi i zbyt mało zamówień na samochody, które jeszcze do niedawna były w Indiach symbolem luksusu i politycznego prestiżu.

Spółka Hindustan Motors, najstarszy producent samochodów w Indiach, zamknęła fabrykę w mieście Uttarpara. Tutaj od 1954 roku produkowano samochody Ambassador, które powstały na bazie znacznie wcześniej wycofanego z produkcji brytyjskiego Morrisa Oxford.

Prace w fabryce wstrzymano bezterminowo i nic nie wskazuje na że jeszcze kiedykolwiek będą wznowione. Zakład miał wyjątkowo małą wydajność, a załoga należała do mało zdyscyplinowanych.

W momencie, gdy w Indiach wciąż powstają nowe fabryki, znacznie nowocześniejszych niż Ambassador samochodów, trudno było utrzymać relikt przeszłości.

Tym bardziej, iż Ambassador w ciągu prawie 60 lat produkcji zmienił się tylko minimalnie i praktycznie nie różnił się od swojego protoplasty. Przez większość swojego żywota auto to było królem indyjskich szos, a także wobec braku konkurencji, jedynym autem, którym jeździli miejscowi politycy i szefowie wielkich firm.

Wciąż jest to auto najbardziej rozpoznawalne w tym kraju, chociaż systematycznie wypiera go nowocześniejsza konkurencja. Zapewne jednak na długie lata pozostanie jeszcze ulubionym autem miejscowych taksówkarzy, którzy wciąż będą przyciągać turystów z całego świata.