Warta około 700 tys. złotych Arrinera Hussarya GT to wyścigowa wersja pierwszego supersamochodu konstrukcji i produkcji polskiej. Nadwozie pojazdu powstało z kompozytów na bazie włókna węglowego, zaś rama przestrzenna i klatka bezpieczeństwa z rur ze stali bezszwowej.

Zobacz, jak jeździ Arrinera Hussarya GT na ulicach Warszawy, na filmie opublikowanym przez Arrinera Racing:

Aerodynamikę samochodu opracował zespół pod kierunkiem profesora Janusza Piechny z Politechniki Warszawskiej, a dopracowano ją w tunelu aerodynamicznym brytyjskiego ośrodka badawczego MIRA.

Prezentowany samochód, zbudowany w zgodzie z przepisami FIA GT, jest napędzany silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra, osiągającym między 420 i 650 KM, zależnie od specyfikacji. Moment napędowy jest dostarczany na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej przekładni Hewland LLS ze sterowaniem łopatkami przy kierownicy Pectel, sprzęgła Tilton i mechanizmu różnicowego ze zwiększonym tarciem wewnętrznym.

Zawieszenie to konstrukcja własna Arrinery, z systemem popychaczowym oraz regulowanymi amortyzatorami Öhlins. Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami Alcon - wyścigowy układ ABS Bosch pomaga w optymalizacji siły hamowania.

{ "uuid": "ad40c3bc-8f79-5441-ac34-2854b913c9b2", "caption": "Arrinera Hussarya GT", "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/YTA7MDA_/99445d35706def7dbe5a5f9005bc0a00.jpeg", "contentSources": [ { "uuid": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483", "name": "Materiały prasowe", "idref": "8610981d-049a-5db9-b08c-33751e103483" } ], "available": { "start": "2017-12-14 00:00:00+0100" }, "copyright": { "uuid": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb", "idref": "2b35b4d7-82b3-558d-9113-baf20dc8f8bb" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "99445d35706def7dbe5a5f9005bc0a00", "ocdnExt": "jpeg" }, "size": { "height": 1278, "width": 1920, "bytes": 1157413 }, "asyncAdSlot": null } Arrinera Hussarya GT
Arrinera Hussarya GT

Poszycie Arrinery Hussarya GT ma błękitny kolor, mający się kojarzyć z barwą rozpoznawczych, nieuzbrojonych wariantów samolotu Spitfire, latających wyżej i szybciej niż inne wersje genialnego dzieła Reginalda Mitchella.

Po wyścigowym samochodzie Arrinera Hussarya GT, który pięciokrotnie wystąpił przed wymagającą brytyjską publicznością podczas weekendu w Goodwood, w czwartym kwartale 2017 roku nastąpi prezentacja dopuszczonej do ruchu drogowego wersji "trackdayowej", a później całkowicie drogowego wariantu Hussarya 33.