Logo

Astra Sports Tourer przed paryską premierą

Lesław Sagan
Lesław Sagan

Design nadwozia wyraźnie inspirowany jest modelem Insygnia, co uznać należy za duży plus. Opracował go zespół pod kierownictwem Marka Adamsa.

Astra Sports Tourer ma rozstaw osi 2685 mm. Dysponuje bagażnikiem o pojemności 500 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1550 l. Dla porównania Volkswagen Golf Variant ma odpowiednio 560 l i 1550 l. We wnętrzu różne schowki pozwalają na wykorzystanie 75 l na przewożenie drobnych przedmiotów. I jest to o 50 proc. więcej niż w poprzedniej generacji Astry.

Pojazd posiada też nowy system FlexFold Rear Seat pozwalający na szybką zmianą konfiguracji ustawienia tylnych siedzeń, które standardowo podzielono w układzie 60:40.

W Europie Astra Sports Tourer oferowana będzie z gamą ośmiu jednostek napędowych o mocy od 95 KM do 180 KM. Wśród nich znajda się też m.in. benzynowy 1,4 Turbo o mocy 140 KM i 2,0 turbodiesel o mocy 160 KM spalający średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km.

Koncern General Motors nie podał jeszcze oficjalnie swoich planów na temat wprowadzenie tego modelu na rynek amerykański. Można oczekiwać, iż stanie się to w przyszłym roku. Podobnie będzie z wersją przeznaczoną na rynek chiński i sprzedawaną pod marką Buick.

Oficjalna premiera samochodu Opel/Vauxhall Astra Sports Tourer odbędzie się 2 października podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: Wiadomości
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu