Design nadwozia wyraźnie inspirowany jest modelem Insygnia, co uznać należy za duży plus. Opracował go zespół pod kierownictwem Marka Adamsa.

Astra Sports Tourer ma rozstaw osi 2685 mm. Dysponuje bagażnikiem o pojemności 500 l, a po złożeniu tylnych siedzeń 1550 l. Dla porównania Volkswagen Golf Variant ma odpowiednio 560 l i 1550 l. We wnętrzu różne schowki pozwalają na wykorzystanie 75 l na przewożenie drobnych przedmiotów. I jest to o 50 proc. więcej niż w poprzedniej generacji Astry.

Pojazd posiada też nowy system FlexFold Rear Seat pozwalający na szybką zmianą konfiguracji ustawienia tylnych siedzeń, które standardowo podzielono w układzie 60:40.

W Europie Astra Sports Tourer oferowana będzie z gamą ośmiu jednostek napędowych o mocy od 95 KM do 180 KM. Wśród nich znajda się też m.in. benzynowy 1,4 Turbo o mocy 140 KM i 2,0 turbodiesel o mocy 160 KM spalający średnio 5,1 l oleju napędowego na 100 km.

Koncern General Motors nie podał jeszcze oficjalnie swoich planów na temat wprowadzenie tego modelu na rynek amerykański. Można oczekiwać, iż stanie się to w przyszłym roku. Podobnie będzie z wersją przeznaczoną na rynek chiński i sprzedawaną pod marką Buick.

Oficjalna premiera samochodu Opel/Vauxhall Astra Sports Tourer odbędzie się 2 października podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.