Audi za pośrednictwem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) poinformowało o dwóch akcjach serwisowych. Pierwsza obejmuje aż dziewięć modeli, tj. Audi A4, A5, A6, A7, A8, Q5, Q7, Q8 i E-TRON (typ: B8, F2, 4L, GE, F8, FY) i wiąże się z zastosowaniem nakrętek wykonanych z nieprawidłowego materiału, za pomocą których przykręcono lewy i prawy wahacz poprzeczny do tylnej osi wielowahaczowej. W egzemplarzach wyprodukowanych w Niemczech pomiędzy 07.11.2019 r. a 16.04.2021 r. (na polskim rynku kampania dotyczy 3209 pojazdów) w wyniku obciążenia i oddziaływania środowiska powodującego korozję nakrętka może utracić swoje właściwości z powodu korozji naprężeniowej, a tym samym prowadzić do nierównego ustawienia kierownicy podczas jazdy na wprost oraz do „ściągania” samochodu podczas hamowania/przyspieszania. Ponadto w autach, w których zastosowano wadliwe nakrętki, może dojść do nagłego, niemożliwego do opanowania „wychylenia” kół tylnej osi podczas jazdy z większą prędkością.

Druga akcja dotyczy Audi A6, A7, A8 i Q7 (typ: F2, F8, 4L), które zostały wyprodukowane w Niemczech pomiędzy lipcem a wrześniem 2020 r. Wyżej wymienione egzemplarze mogą mieć zamontowane nieprawidłowe czujniki zderzenia poduszek i napinaczy pasów bezpieczeństwa w obu przednich drzwiach. To z kolei podczas użytkowania pojazdów lub w razie wypadku może spowodować poluzowanie się złącza wtykowego czujnika i w efekcie opóźnić reakcję bocznej poduszki bezpieczeństwa, poduszki bezpieczeństwa głowy lub napinacza pasa bezpieczeństwa. Wada ta ma zatem realny wpływ na ochronę pasażerów. W Polsce kampanią naprawczą objętych jest 11 pojazdów.

Ładowanie formularza...