• Współpraca ma przyczynić się do przyspieszenia wprowadzania ogniw do aut produkcji seryjnej
  • Duży SUV Audi na wodór powinien pojawić się już na początku następnej dekady
  • Hyundai oferuje już drugi, seryjny model FCEV. Nexo zadbiutował w tym roku podczas targów w Las Vegas

Oba koncerny planują wzajemną wymianę patentów i licencji oraz przyznają sobie nawzajem dostęp do niekonkurencyjnych wobec siebie rozwiązań. Dzięki zawiązującej się współpracy technologia ogniw paliwowych ma być szybciej gotowa do wysokowolumenowej produkcji. Audi i Hyundai badają również możliwości jeszcze dalej posuniętej współpracy na polu tej zrównoważonej środowiskowo techniki napędu.

- Technika ogniw paliwowych jest najbardziej systematyczną z form mobilności elektrycznej, a tym samym jest potężnym atutem w naszej ofercie bezemisyjnej mobilności przyszłości segmentu premium - powiedział Peter Mertens, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego. - W naszych planach rozwoju FCEV (ang. Fuel Cell Electric Vehicle - pol. elektryczny pojazd z ogniwami paliwowymi) łączymy siły z innymi, silnymi partnerami, takimi jak Hyundai. Kooperacja to najlepszy sposób na wprowadzenie atrakcyjnych kosztowo innowacji i dokonanie w ten sposób przełomu w obszarze tej zrównoważonej techniki.

Duże zasięgi i krótki czas ładowania czynią wodór atrakcyjnym źródłem energii dla mobilności elektrycznej. Dotyczy to zwłaszcza większych samochodów, w których zalety masy pojazdu z ogniwami paliwowymi, nieodłącznie związane z ich konstrukcją, są szczególnie widoczne. Produkcja wodoru z odzysku oraz stworzenie odpowiedniej infrastruktury, to obok dalszego rozwoju techniki ogniw paliwowych kluczowe aspekty przyszłego, spodziewanego sukcesu rynkowego tego rozwiązania.

- Jesteśmy przekonani o tym, że nasze partnerstwo z Audi z sukcesem wskaże całemu światu wizję i zyski, jakie przynoszą FCEV” – podkreślił Euisun Chung, wiceprezes Hyundai Motor Company. - Niniejsza umowa jest kolejnym przykładem ogromnego zaangażowania Hyunadai’a w kreowanie bardziej zrównoważonej przyszłości, przy jednoczesnym zwiększaniu obecności napędzanych wodorem pojazdów w życiu konsumentów. To najszybsza droga do tworzenia świata, w którym emisja zanieczyszczeń do atmosfery będzie naprawdę zerowa.

Audi wzięło na siebie odpowiedzialność za rozwój technologii ogniw paliwowych w ramach Grupy Volkswagen. Działające na rzecz całej Grupy Centrum Kompetencyjne Ogniw Paliwowych zlokalizowane jest na terenie fabryki w Neckarsulm. Audi ma zamiar rozpocząć niewielką produkcję modelu typu SUV napędzanego ogniwami paliwowymi już na początku kolejnej dekady.

Hyundai w tym roku zaprezentował już drugi, seryjny model z ogniwami paliwowymi – Nexo (patrz zdjęcie). Pierwszym był ix35 (Tucson) Fuel Cell.