Marcelo Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer odnieśli drugie zwycięstwo w wyścigowej serii WEC. Kierowcy Audi R18 e-tron quattro z nr. 1 byli najszybsi w 6-cio godzinnym wyścigu na torze Silverstone i pomimo przymusowego zjazdu do pitu na stop&go, wypracowali aż 55 sekund nad drugą w wynikach załogą Toyoty (Alexander Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima).
Podium na brytyjskim obiekcie uzupełnił drugi pojazd zespołu z Inglostadt z silnikiem diesla, którego poprowadził duńsko-szkocki duet Tom Kristensen i Allan McNish. Reprezentanci Audi stracili do liderów 1:14.437 minuty, powodem czego było przebicie prawej tylnej opony i zjazd do pit stopu na wymianę.
Na czwartej pozycji zameldowali się Andrea Belicchi i Harold Primat w pojeździe Lola B12/60 Coupé – Toyota, a pierwszą piątkę zamknęli Nick Leventis, Danny Watts, Jonny Kane w HPD ARX 03a – Honda.
Oprócz zwycięstwa Audi na Silverstone, niemiecki team ma też inną przyczynę do świętowania. Do marki z Inglostadt należy (na razie jeszcze nieoficjalnie) pierwsze miejsce w Mistrzostwach Producentów (WEC). To pierwszy tytuł mistrza świata dla Audi od czasu zdobycia w latach 1982-1984 czterech tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i od triumfu w rozgrywanych pod egidą FIA Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w 1995 r.
Za trzy tygodnie kolejne emocje. Audi wystartuje w V rundzie Mistrzostw Świata na Długich Dystansach. W São Paulo duet kierowców w osobach Allana McNisha i Toma Kristensena zostanie wzmocniony przez brazylijskiego zawodnika, Lucasa di Grassi.
WYNIKI IV RUNDY WEC1. Marcel Fässler, André Lotterer, Benoit Tréluyer (Audi R18 e-tron Quattro) 6:00:39.5942. Alexander Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima (Toyota TS030 – Hybrid) +55.6753. Tom Kristensen, Allan McNish (Audi R18 ultra) +1:14.4274. Andrea Belicchi, Harold Primat (Lola B12/60 Coupé – Toyota) +5 okr.5. Nick Leventis, Danny Watts, Jonny Kane (HPD ARX 03a – Honda) +5 okr.6. Nicolas Prost, Neel Jani (Lola B12/60 Coupé – Toyota) + 5 okr.7. David Brabham, Karun Chandhok, Peter Dumbreck (HPD ARX 03a – Honda) +7 okr.8. John Martin, Jan Charouz, Tor Graves (Oreca 03 – Nissan) + 11 okr.9. Vicente Potolicchio, Ryan Dalziel, Stéphane Sarrazin (HPD ARX 03b – Honda) + 11 okr.10. Nelson Panciatici, Pierre Ragues, Roman Rusinov (Oreca 03 – Nissan) + 11 okr.
Galeria zdjęć
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)