Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)

Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)

Autor Radosław Turek
Radosław Turek

Hybrydowa technologia Audi R18 e-tron quattro wyszła zwycięsko z emocjonujących walki pomiędzy różnymi koncepcjami samochodów wyścigowych w IV rundzie Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (WEC) i zapewniła zespołowi z Inglostadt 1. miejsce w Mistrzostwach Producentów

Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)
Zobacz galerię (9)
Auto Świat
Audi Mistrzem Świata na długich dystansach (WEC)

Marcelo Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer odnieśli drugie zwycięstwo w wyścigowej serii WEC. Kierowcy Audi R18 e-tron quattro z nr. 1 byli najszybsi w 6-cio godzinnym wyścigu na torze Silverstone i pomimo przymusowego zjazdu do pitu na stop&go, wypracowali aż 55 sekund nad drugą w wynikach załogą Toyoty (Alexander Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima).

Podium na brytyjskim obiekcie uzupełnił drugi pojazd zespołu z Inglostadt z silnikiem diesla, którego poprowadził duńsko-szkocki duet Tom Kristensen i Allan McNish. Reprezentanci Audi stracili do liderów 1:14.437 minuty, powodem czego było przebicie prawej tylnej opony i zjazd do pit stopu na wymianę.

Na czwartej pozycji zameldowali się Andrea Belicchi i Harold Primat w pojeździe Lola B12/60 Coupé – Toyota, a pierwszą piątkę zamknęli Nick Leventis, Danny Watts, Jonny Kane w HPD ARX 03a – Honda.

Oprócz zwycięstwa Audi na Silverstone, niemiecki team ma też inną przyczynę do świętowania. Do marki z Inglostadt należy (na razie jeszcze nieoficjalnie) pierwsze miejsce w Mistrzostwach Producentów (WEC). To pierwszy tytuł mistrza świata dla Audi od czasu zdobycia w latach 1982-1984 czterech tytułów w Rajdowych Mistrzostwach Świata i od triumfu w rozgrywanych pod egidą FIA Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych w 1995 r.

Za trzy tygodnie kolejne emocje. Audi wystartuje w V rundzie Mistrzostw Świata na Długich Dystansach. W São Paulo duet kierowców w osobach Allana McNisha i Toma Kristensena zostanie wzmocniony przez brazylijskiego zawodnika, Lucasa di Grassi.

WYNIKI IV RUNDY WEC1. Marcel Fässler, André Lotterer, Benoit Tréluyer (Audi R18 e-tron Quattro) 6:00:39.5942. Alexander Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima (Toyota TS030 – Hybrid) +55.6753. Tom Kristensen, Allan McNish (Audi R18 ultra) +1:14.4274. Andrea Belicchi, Harold Primat (Lola B12/60 Coupé – Toyota) +5 okr.5. Nick Leventis, Danny Watts, Jonny Kane (HPD ARX 03a – Honda) +5 okr.6. Nicolas Prost, Neel Jani (Lola B12/60 Coupé – Toyota) + 5 okr.7. David Brabham, Karun Chandhok, Peter Dumbreck (HPD ARX 03a – Honda) +7 okr.8. John Martin, Jan Charouz, Tor Graves (Oreca 03 – Nissan) + 11 okr.9. Vicente Potolicchio, Ryan Dalziel, Stéphane Sarrazin (HPD ARX 03b – Honda) + 11 okr.10. Nelson Panciatici, Pierre Ragues, Roman Rusinov (Oreca 03 – Nissan) + 11 okr.

Autor Radosław Turek
Radosław Turek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków