- Pierwsze Audi Q5 przez całe lata było najlepiej sprzedającym się SUV-em w swojej klasie. Zaprojektowanie jego następcy nie było zadaniem łatwym, ale właśnie dlatego stało się tak fascynujące – stwierdza Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG. - Nowym Q5 po raz kolejny podnosimy wyżej poprzeczkę. Najważniejszymi innowacjami, które znaleźć można na pokładzie tego SUV’a są napęd quattro z techniką ultra, bardzo wydajne silniki, zawieszenie pneumatyczne z systemem kontroli amortyzacji oraz bogata oferta systemów infotainment i systemów wsparcia.

Samochód na początek wyposażany będzie w jeden z czterech silników, wśród których znajdują się trzy jednostki TDI i jedna jednostka TFSI. Mają one nawet o 27 KM większą moc, natomiast ich spalanie znacznie spadło. Wyjątkowo wydajne w nowym Audi Q5 są zwłaszcza silniki 2.0 TDI o mocy150 KM i 190 KM. Dwa topowe silniki, to ulepszony silnik 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz również gruntownie zmodernizowana jednostka 3.0 TDI, która ma teraz moc 286 KM i moment obrotowy 620 Nm.

Również na nowo opracowano układ przeniesienia napędu, podobnie zresztą jak sześciobiegową manualną skrzynię biegów, siedmiostopniową, automatyczną skrzynię S tronic i ośmiostopniową przekładnię automatyczną tiptronic (tylko w zestawieniu z silnikiem 3.0 TDI). Automatyczne skrzynie biegów wyposażono w funkcję wolnego biegu, pozwalającą zaoszczędzić paliwo.

Nowy napęd na cztery koła quattro z techniką ultra, dostępny jest standardowo dla silnika 2.0 TDI o mocy 190 KM oraz dla silnika 2.0 TFSI o mocy 252 KM. Dla podstawowego silnika TDI o mocy 150 KM Audi dostarcza go opcjonalnie. Napęd na cztery koła quattro z techniką ultra odłącza napęd tylnej osi zawsze wtedy, gdy ten nie jest potrzebny, a w razie potrzeby proaktywnie załącza go ponownie.

Nowe Q5 ma prawie wszystkie wymiary większe od swojego poprzednika. Równocześnie nastąpiła redukcja jego masy. Wymiary nowego SUV-a przedstawiają się następująco: długość 4,66 m, szerokość 1,89 m, wysokość 1,66 m i rozstaw osi 2,82 m.

Podobnie ja modele Q7 i A4, posiada „osobistego asystenta trasy”, uczącego się nowych informacji. Gdy klient aktywuje tę funkcję, to system nawigacji zapamiętuje regularnie pokonywane trasy i stałe cele podróży oraz zestawia te informacje z miejscem parkowania i porą dnia.

Zależnie od pozycji oparcia, bagażnik ma pojemność podstawową od 550 do 610 l, czyli o dziesięć litrów większą niż w poprzednim modelu. Po złożeniu oparć, pojemność bagażnika wzrasta do 1550 l.

Materiał powstał przy współpracy z Audi