Jeep Wrangler, Mercedes klasy G i Suzuki Jimny wydają się ostatnimi, przynajmniej stylistycznie, pojazdami prawdziwie terenowymi. Pozostałe modele, a jest ich naprawdę dużo, i to w każdej klasie, z jazdą terenową raczej nie poradzą sobie najlepiej. Za to dobrze wyglądają w miejskiej dżungli i kierującym nimi dają większe poczucie bezpieczeństwa, lepszą widoczność i pewność za kierownicą.

Prawdziwymi weteranami tego stylu są Nissan Qashqai, Toyota RAV4 czy Honda CR-V. Każdego roku paleta dostępnych na rynku SUV--ów i crossoverów rośnie jak na drożdżach. Nie sposób wymienić wszystkie nowości, ale jesienią w salonach znalazły się m.in Kia XCeed, Mazda CX-30, Škoda Kamiq czy Nissan Juke. Jednym słowem, jest w czym wybierać.

Szkoda, że coraz większe wymagania ekologiczne pozwalają montować w samochodach tego typu niewielkie silniki turbodoładowane, często 3-cylindrowe. Jednak nasze testy pokazują, że nie jest to okupione słabszymi osiągami.

W tym tygodniu w punktach sprzedaży prasy pojawi się nowy „Auto Świat 4x4. SUV-y i crossovery”. Jest to poradnik, w którym opisujemy ofertę takich aut na naszym rynku i radzimy, którą wersję wybrać. Do magazynu dołączony jest kalendarz na 2020 rok. Miłej lektury! 

Zapraszamy do lektury najnowszego numeru Auto Świata

Foto: Auto Świat
Auto Świat 42/2019