Jeep Wrangler – dwa typy napędów 4x4

Nowy Wrangler nie zatracił najważniejszych cech tego modelu, czyli znakomitych własności terenowych. Wszystko za sprawą ramowej konstrukcji nadwozia, jego doskonałej geometrii oraz dzięki – stosowanym w wersji Rubicon – systemowi napędu 4x4 Rock-Trac wraz z elektronicznymi blokadami przedniej i tylnej osi Tru-Lok oraz elektronicznie rozłączanemu przedniemu stabilizatorowi. W pozostałych odmianach (Sport i Sahara) występuje napęd 4x4 Command-Trac z 4 trybami pracy. Niezależnie od typu napędu użytkownicy podczas jazdy na utwardzonych drogach mogą skorzystać teraz z trybu 4H Auto, umożliwiającego automatyczne dołączenie przedniego napędu w przypadku wystąpienia poślizgu kół tylnej osi.

Jeep Wrangler – pod maską nowe silniki

W Polsce oferta obejmuje dwie nowe jednostki – 2,2-litrowego turbodiesla MultiJet II oraz 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem – współpracujące z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wrangler jest dostępny z dwoma rodzajami nadwozia: 2- lub 4-drzwiowym.

Jeep Wrangler – nowoczesne multimedia

Wersje Sahara i Rubicon oferują wysoki standard wyposażenia, m.in.: pakiet świateł LED (główne, dzienne, przeciwmgielne, tylne), system mutltimedialny Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym (kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay), standardowy lakierowany w kolorze nadwozia Hard Top (tylko w Sahara). Liczne systemy bezpieczeństwa Wranglera obejmują m.in.: czujnik martwego pola z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, kamerę cofania, elektroniczną kontrolę stabilności z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu. 

Jeep Wrangler – wybrane elementy wyposażenia seryjnego

Sport: 4 poduszki powietrzne, asystenci ruszania pod górę i zjazdu, tempomat, czujniki cofania, klimatyzacja automatyczna, dostęp bezkluczykowy, kierownica wielofunkcyjna, Bluetooth, system multimedialny Uconnect 7 cali, USB, 8 głośników, aluminiowe felgi 17 cali, schowek pod podłogą bagażnika. 

Sahara: przednie czujniki parkowania, kamerfa cofania, ciemne szyby, rurowe stopnie boczne, lakierowany w kolorze nadwozia hardtop, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne LED, 7-calowy wyświetlacz zegarów TFT, Uconnect 8,4 cali, nawigacja, Android Auto, Apple CarPlay, 9 głośników, wzmacniacz, aluminiowe felgi 18 cali.

Rubicon: opony MT, reduktor 4,0:1, elektromechaniczne blokady dyferencjałów, napęd 4x4 Rock-Trac, elektronicznie rozłączany stabilizator przedni, boczne progi ochronne o zwiększonej wytrzymałości, lakierowane na czarno.

Jeep Wrangler – wersje silnikowe/ceny

Model/silnik Rodzaj silnika Moc silnika (KM/obr./min) Maks. mom. obr. (Nm) 0-100 km/h (s) V maks. (km/h) Spalanie (l/100 km) Cena od (zł)
2.0 GME t.benz. R4 272/5250 400 bd. bd. 9,0 220 300
2.2 CRD t.diesel R4 200/3500 450 8,9 180 7,4 201 900

Jeep Wrangler – wersje nadwoziowe

Model/wersja Dł./szer./wys. (mm) Rozstaw osi (mm) Bagażnik poj. (l) Masa/ładowność (kg) Poj. zbiornika paliwa (l)
2-drzwiowa 4334/1894/1821 2459 192-587 1883 66
4-drzwiowa 4882/1894/1828 3008 533-1044 2013 81