Jeep Wrangler – dwa typy napędów 4x4
Nowy Wrangler nie zatracił najważniejszych cech tego modelu, czyli znakomitych własności terenowych. Wszystko za sprawą ramowej konstrukcji nadwozia, jego doskonałej geometrii oraz dzięki – stosowanym w wersji Rubicon – systemowi napędu 4x4 Rock-Trac wraz z elektronicznymi blokadami przedniej i tylnej osi Tru-Lok oraz elektronicznie rozłączanemu przedniemu stabilizatorowi. W pozostałych odmianach (Sport i Sahara) występuje napęd 4x4 Command-Trac z 4 trybami pracy. Niezależnie od typu napędu użytkownicy podczas jazdy na utwardzonych drogach mogą skorzystać teraz z trybu 4H Auto, umożliwiającego automatyczne dołączenie przedniego napędu w przypadku wystąpienia poślizgu kół tylnej osi.
Jeep Wrangler – pod maską nowe silniki
W Polsce oferta obejmuje dwie nowe jednostki – 2,2-litrowego turbodiesla MultiJet II oraz 2-litrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem – współpracujące z nową, 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wrangler jest dostępny z dwoma rodzajami nadwozia: 2- lub 4-drzwiowym.
Jeep Wrangler – nowoczesne multimedia
Wersje Sahara i Rubicon oferują wysoki standard wyposażenia, m.in.: pakiet świateł LED (główne, dzienne, przeciwmgielne, tylne), system mutltimedialny Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym (kompatybilny z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay), standardowy lakierowany w kolorze nadwozia Hard Top (tylko w Sahara). Liczne systemy bezpieczeństwa Wranglera obejmują m.in.: czujnik martwego pola z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, kamerę cofania, elektroniczną kontrolę stabilności z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu.
Jeep Wrangler – wybrane elementy wyposażenia seryjnego
Sport: 4 poduszki powietrzne, asystenci ruszania pod górę i zjazdu, tempomat, czujniki cofania, klimatyzacja automatyczna, dostęp bezkluczykowy, kierownica wielofunkcyjna, Bluetooth, system multimedialny Uconnect 7 cali, USB, 8 głośników, aluminiowe felgi 17 cali, schowek pod podłogą bagażnika.
Sahara: przednie czujniki parkowania, kamerfa cofania, ciemne szyby, rurowe stopnie boczne, lakierowany w kolorze nadwozia hardtop, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne LED, 7-calowy wyświetlacz zegarów TFT, Uconnect 8,4 cali, nawigacja, Android Auto, Apple CarPlay, 9 głośników, wzmacniacz, aluminiowe felgi 18 cali.
Rubicon: opony MT, reduktor 4,0:1, elektromechaniczne blokady dyferencjałów, napęd 4x4 Rock-Trac, elektronicznie rozłączany stabilizator przedni, boczne progi ochronne o zwiększonej wytrzymałości, lakierowane na czarno.
Jeep Wrangler – wersje silnikowe/ceny
Model/silnik | Rodzaj silnika | Moc silnika (KM/obr./min) | Maks. mom. obr. (Nm) | 0-100 km/h (s) | V maks. (km/h) | Spalanie (l/100 km) | Cena od (zł) |
2.0 GME | t.benz. R4 | 272/5250 | 400 | bd. | bd. | 9,0 | 220 300 |
2.2 CRD | t.diesel R4 | 200/3500 | 450 | 8,9 | 180 | 7,4 | 201 900 |
Jeep Wrangler – wersje nadwoziowe
Model/wersja | Dł./szer./wys. (mm) | Rozstaw osi (mm) | Bagażnik poj. (l) | Masa/ładowność (kg) | Poj. zbiornika paliwa (l) |
2-drzwiowa | 4334/1894/1821 | 2459 | 192-587 | 1883 | 66 |
4-drzwiowa | 4882/1894/1828 | 3008 | 533-1044 | 2013 | 81 |