Volvo XC40 – rynkowy sukces
Trzycylindrowy silnik w SUV-ie? Przyznacie, że brzmi to nieco egzotycznie, ale to jednak możliwe. Nowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E trafiła pod maskę XC40. I trzeba przyznać, że był to udany debiut. Zarówno samego silnika (znakomite osiągi i wysoka kultura pracy), jak i samochodu (w ciągu pół roku od premiery zamówiono niemal 80 tys. sztuk).
Volvo XC40 – mały, ale bezpieczny
Tradycyjnie już dla szwedzkiej marki XC40 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymało maksymalną notę, a osoby użytkujący je na co dzień mogą liczyć na pomoc wielu systemów asystujących, m.in.: unikania kolizji (z samochodami, pieszymi, rowerzystami i zwierzętami), utrzymania pasa ruchu, koncentracji kierowcy czy czytania znaków drogowych.
Volvo XC40 – z napędem na przód i 4x4
Oprócz wspomnianego trzycylindrowca 1.5 (T3) pod maską XC40 mogą pracować dwa mocne benzyniaki 2.0T (T4 i T5) oraz diesle 2.0 (D3 i D4). Słabsze wersje mają napęd na przednią oś i seryjnie są łączone z manualną skrzynią biegów, natomiast topowe odmiany T5 i D4 występują zawsze z napędem 4x4 oraz skrzynią automatyczną (napęd AWD i „automat” są też w opcji w wersjach T4 i D3).
Volvo XC40 – dobrze się prowadzi
Mimo niewielkich gabarytów XC40 zaskakuje przestronnością kabiny, w tym pojemnym bagażnikiem (460 l). W małym SUV-ie Volvo podobać się będą także jakość materiałów i typowy dla skandynawskiej marki styl. Charakterystycznym elementem we wnętrzu jest 12,3-calowy ekran dotykowy, przypominający w obsłudze tablet. Podwozie mimo sztywnej charakterystyki zapewnia dobry komfort jazdy i bezpieczne prowadzenie.
Volvo XC40 – wyposażenie seryjne
Wersja podstawowa: unikanie kolizji (z autami, pieszymi, rowerzystami i na skrzyżowaniach), 7 airbagów, City Safety, utrzymanie pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, czytnik znaków drogowych, tempomat, ledowe reflektory, klimatyzacja manualna, alufelgi 17 cali.
Momentum: elektr. ster. odcinkiem lędźw., czuj. parkow. tył, klima aut., tryby jazdy.
Momentum Pro: tapicerka winylowo-tekstylna, nawigacja, interfejsy Android Auto i Apple CarPlay, elektr. ster. klapa kufra.
Inscription: lakier metalik, skórzana tapicerka, alufelgi 18 cali, światła przeciwmgielne LED, stylizacja Inscription.
R-Design: sportowe fotele, tapicerka Nubuck, pedały i zawieszenie, czarna podsufitka, stylizacja R-Design.
Volvo XC40 – wyposażenie opcjonalne
Aktywny tempomat i Pilot Assist II (półautonomiczna jazda): 7070 zł
Aktywne zawieszenie: 3880 zł
Dwustrefowa klimatyzacja aut. z nawiewem w 2. rzędzie: 1140-2530 zł
Volvo XC40 – wersje silnikowe/ceny
Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.
Model/silnik | Rodzaj silnika | Moc silnika (KM/obr./min) | Maks. mom. obr. (Nm) | 0-100 km/h (s) | V maks. (km/h) | Spalanie (l/100 km) | Cena od (zł) |
1.5 T3 | t.benz. R3 | 163/5000 | 265 | 9,4 | 200 | 6,2 | 131 100 |
2.0 T4 | t.benz. R4 | 190/4700 | 300 | 8,4 | 210 | 6,6 | 165 300 |
2.0 T5 | t.benz. R4 | 247/5500 | 350 | 6,5 | 230 | 7,1 | 189 300 |
2.0 D3 | t.diesel R4 | 150/3750 | 320 | 9,9 | 210 | 4,8 | 146 600 |
2.0 D4 | t.diesel R4 | 190/4000 | 400 | 7,9 | 210 | 5 | 186 350 |
Volvo XC40 – wymiary/masy
Model/wersja | Dł./szer./wys. (mm) | Rozstaw osi (mm) | Bagażnik poj. (l) | Masa/ładowność (kg) | Poj. zbiornika paliwa (l) |
SUV 5d | 4425/1863/1652 | 2702 | 460-1336 | 1568/492 | 54 |