Volvo XC40 – rynkowy sukces

Trzycylindrowy silnik w SUV-ie? Przyznacie, że brzmi to nieco egzotycznie, ale to jednak możliwe. Nowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E trafiła pod maskę XC40. I trzeba przyznać, że był to udany debiut. Zarówno samego silnika (znakomite osiągi i wysoka kultura pracy), jak i samochodu (w ciągu pół roku od premiery zamówiono niemal 80 tys. sztuk).

Volvo XC40 – mały, ale bezpieczny

Tradycyjnie już dla szwedzkiej marki XC40 zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. W testach zderzeniowych Euro NCAP otrzymało maksymalną notę, a osoby użytkujący je na co dzień mogą liczyć na pomoc wielu systemów asystujących, m.in.: unikania kolizji (z samochodami, pieszymi, rowerzystami i zwierzętami), utrzymania pasa ruchu, koncentracji kierowcy czy czytania znaków drogowych.

Volvo XC40 – z napędem na przód i 4x4

Oprócz wspomnianego trzycylindrowca 1.5 (T3) pod maską XC40 mogą pracować dwa mocne benzyniaki 2.0T (T4 i T5) oraz diesle 2.0 (D3 i D4). Słabsze wersje mają napęd na przednią oś i seryjnie są łączone z manualną skrzynią biegów, natomiast topowe odmiany T5 i D4 występują zawsze z napędem 4x4 oraz skrzynią automatyczną (napęd AWD i „automat” są też w opcji w wersjach T4 i D3).

Volvo XC40 – dobrze się prowadzi

Mimo niewielkich gabarytów XC40 zaskakuje przestronnością kabiny, w tym pojemnym bagażnikiem (460 l). W małym SUV-ie Volvo podobać się będą także jakość materiałów i typowy dla skandynawskiej marki styl. Charakterystycznym elementem we wnętrzu jest 12,3-calowy ekran dotykowy, przypominający w obsłudze tablet. Podwozie mimo sztywnej charakterystyki zapewnia dobry komfort jazdy i bezpieczne prowadzenie.

Volvo XC40 – wyposażenie seryjne

Wersja podstawowa: unikanie kolizji (z autami, pieszymi, rowerzystami i na skrzyżowaniach), 7 airbagów, City Safety, utrzymanie pasa ruchu, system wykrywający zmęczenie kierowcy, czytnik znaków drogowych, tempomat, ledowe reflektory, klimatyzacja manualna, alufelgi 17 cali.

Momentum: elektr. ster. odcinkiem lędźw., czuj. parkow. tył, klima aut., tryby jazdy.

Momentum Pro: tapicerka winylowo-tekstylna, nawigacja, interfejsy Android Auto i Apple CarPlay, elektr. ster. klapa kufra.

Inscription: lakier metalik, skórzana tapicerka, alufelgi 18 cali, światła przeciwmgielne LED, stylizacja Inscription.

R-Design: sportowe fotele, tapicerka Nubuck, pedały i zawieszenie, czarna podsufitka, stylizacja R-Design.

Volvo XC40 – wyposażenie opcjonalne

 Aktywny tempomat i Pilot Assist II (półautonomiczna jazda): 7070 zł

 Aktywne zawieszenie: 3880 zł

 Dwustrefowa klimatyzacja aut. z nawiewem w 2. rzędzie: 1140-2530 zł

Volvo XC40 – wersje silnikowe/ceny

Model/silnik Rodzaj silnika Moc silnika (KM/obr./min) Maks. mom. obr. (Nm) 0-100 km/h (s) V maks. (km/h) Spalanie (l/100 km) Cena od (zł)
1.5 T3 t.benz. R3 163/5000 265 9,4 200 6,2 131 100
2.0 T4 t.benz. R4 190/4700 300 8,4 210 6,6 165 300
2.0 T5 t.benz. R4 247/5500 350 6,5 230 7,1 189 300
2.0 D3 t.diesel R4 150/3750 320 9,9 210 4,8 146 600
2.0 D4 t.diesel R4 190/4000 400 7,9 210 5 186 350

Volvo XC40 – wymiary/masy

Model/wersja Dł./szer./wys. (mm) Rozstaw osi (mm) Bagażnik poj. (l) Masa/ładowność (kg) Poj. zbiornika paliwa (l)
SUV 5d 4425/1863/1652 2702 460-1336 1568/492 54