Dziennik przypomina, że Ministerstwo Infrastruktury przedstawiło do konsultacji społecznych projekt rządowego Programu budowy dróg krajowych do 2033 r. Wartość planowanych inwestycji pozostała na dotychczasowym poziomie — 292 mld zł. "PB" zwraca jednak uwagę, że długość odcinków dróg z nowego rozdania wydłużyła się z 2,49 tys. do 2,58 tys. km.

"To spore zaskoczenie, bo po pandemicznym i wojennym wzroście cen materiałów budowlanych, eksperci spodziewali się raczej ograniczenia liczby kilometrów dróg szybkiego" — zaznacza dziennik.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Jak podano, plan budowy odcinka S10 z Torunia do drogi S7 resort infrastruktury zmienił na projekt realizacji odcinka drogi S10 od autostrady A1 do mającej powstać obwodnicy aglomeracji warszawskiej, równocześnie obcinając finansowanie z planowanych dotychczas 10,13 do 9,53 mld zł. Z informacji "PB" wynika, że zaoszczędzone w ten sposób 600 mln zł sfinansuje dobudowanie trzeciego pasa na odcinku autostrady A1 Toruń—Włocławek. Taka trzypasmówka będzie mieć 35 km.

"PB" dodaje, że drogowcy przymierzają się nie tylko do poszerzenia autostrady A1. "Zaawansowane są przygotowania do budowy trzeciego pasa na odcinku A2 Łódź—Warszawa. Poszerzenie drogi na odcinku 88 km będzie kosztowało 1 mld zł" — wskazano