Obecną drogę krajową zastąpi ekspresówka z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i pasami awaryjnymi. Udostępnienie do ruchu planowane jest w II połowie 2027 r.

Umowa opiewa na trasę od Kobierzyc do Łagiewnik o długości 32,5 km. Inwestycja powstanie za kwotę ok. 1,07 mld zł. Cały odcinek został podzielony na trzy zadania.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Pierwszy odcinek S8 pomiędzy węzłami Kobierzyce Północ i Kobierzyce Południe zrealizuje firma Strabag Infrastruktura Południe za kwotę 309 777 961,23 zł. Drugi pomiędzy węzłami Kobierzyce Południe i Jordanów Śląski firma PORR za kwotę 401 110 124,16 zł, zaś trzeci odcinek Jordanów Śląski - Łagiewniki Zachód firma Budimex za kwotę 355 614 315,9 zł.

S8 z podziałem na zadania realizacyjne Foto: GDDKiA
S8 z podziałem na zadania realizacyjne

Całą realizację drogi ekspresowej pomiędzy Wrocławiem a Kłodzkiem, zapisanej w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.), GDDKiA podzieliła na sześć krótszych odcinków. Dla pierwszych trzech z nich podpisano już umowy na realizację. Odcinek od Ząbkowic Śląskich do Barda jest w trakcie procedury przetargowej.

S8 Kobierzyce - Łagiewniki Foto: GDDKiA
S8 Kobierzyce - Łagiewniki

Jeszcze w tym roku GDDKiA planuje ogłosić przetarg dla odcinka pomiędzy Łagiewnikami a Ząbkowicami Śląskimi. Ostatniego odcinek Bardo – Kłodzko jest w trakcie prac przygotowawczych, których efekt jest uzależniony od wyniku analiz połączenia go z planowaną obwodnicą Złotego Stoku. Po zakończonych analizach zostanie wskazany wariant preferowany, dla którego będzie złożony wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Zakończenie całej inwestycji (Wrocław – Kłodzko) i oddanie trasy do ruchu planowane jest w latach 2028-2033. W rządowym Programie zapisano również realizację dalszego przebiegu S8, od Kłodzka do Boboszowa i granicy z Czechami.