Zgodnie z brytyjską tradycją składany dach poszyty jest z wytrzymałym materiałem, a nie blachą. Jak zapewnia Bentley użycie tego typu materiałów nie wpływa na zwiększenie hałasu i podmuchów wiatru w kabinie. Trzystopniowo składany dach sterowany jest hydraulicznie i po złożeniu pozostawia w bagażniku całkiem przyzwoitą - jak na cabriolet - przestrzeń ładunkową 235 l.
Stylistyka nowego Continentala GTC nie odbiega praktycznie od wersji coupe. Przód charakteryzują sporych rozmiarów, cztery reflektory i grill w kształcie kraty.
Wnętrze również pozostało niezmienione, no może poza przesunięciem o 30 mm przednich foteli, ażeby tym samym zapewnić większy komfort jazdy pasażerom z tyłu. Do wyboru jest osiem różnych wariantów kolorystycznych skórzanej tapicerki.
W standardowym pakiecie wyposażenia znajdziemy między innymi: nawigację satelitarną z DVD, klimatyzację strefową, rozbudowane car-audio, gniazdo Bluetooth i elektroniczne sterowanie wysokością i twardością zawieszenia. Specjalnie z myślą o rynku amerykańskim opcjonalnie można zamówić tuner do oglądania telewizji.
Sercem modelu Bentley Continental GTC Cabrio jest 6-litrowa jednostka W12 o mocy 560 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm. Samochód uzyskuje dwie maksymalne prędkości - kiedy dach nie jest schowany Bentley jest w stanie rozpędzić się do 312 km/h, natomiast w momencie przejażdżki z otwartym dachem do 306 km/h. Motor wyposażono w dwie turbosprężarki co pozwala ważącego niemal 2,5 tony Bentleya rozpędzić do "setki" w 5,1 sekundy. Auto napędzane jest na cztery koła poprzez 6-stopniową, automatyczną lub sekwencyjną skrzynię biegów.
Nowy Bentley Continental GTC Cabrio trafi do sprzedaży najprawdopodobniej jeszcze w tym roku, jednak na razie brytyjska marka nie ujawniła cen tego luksusowego modelu.