Hybrydowa „trójka” oferuje sportowe osiągi przy kilkunastoprocentowej oszczędności w spalaniu w porównaniu z wersją 335i, od której jest zaledwie o 135 kg cięższa.
Układ napędowy składa się z sześciocylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego o mocy 306 KM, jednostki elektrycznej o mocy 55 KM i pakietu litowo-jonowych akumulatorów. Maksymalna, łączna moc systemu wynosi 340 KM. Moc z obu źródeł napędu trafia na tylne koła poprzez ośmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może rozpędzić się do prędkości 75 km/h. Do 35 km/h zasięg baterii wynosi 4 km.
Ładowanie wysoko wydajnych akumulatorów odbywa się przede wszystkim w czasie toczenia się samochodu oraz hamowania, kiedy silnik elektryczny pracuje jako generator. Przy przyspieszaniu silnik elektryczny wspomaga silnik spalinowy. Ponadto, ActiveHybrid 3 umożliwia tzw. jazdę z wybiegiem, co oznacza, że do 160 km/h w trybie ECO PRO, silnik spalinowy może być wyłączony i odłączony od kół, co pozwala na komfortową jazdę i optymalne wykorzystanie energii kinetycznej samochodu. Nie zabrakło także systemu start-stop.
Ze względu na dodatkowe baterie, hybrydowa seria 3 ma o 90 litrów mniejszy bagażnik niż wersja z napędem konwencjonalnym. Poza tym, wersja ActiveHybrid3 w zasadzie niczym nie różni się od normalnej „trójki”. Dostępne są trzy linie wyposażenia (Sport, Modern, Luxury), pakiet M Sport oraz bogata lista dodatków.
Producent z Monachium nie podał jeszcze ceny BMW ActiveHybrid3. Sprzedaż rozpocznie się jeszcze w tym roku.