BMW już od kilku lat oferuje turystyczne enduro GS. Po modelach z silnikami o pojemności 1 100 i 1 150 cm3 w 2004 roku zaprezentowano model R 1200 GS, a rok później „wersję dla amatorów przygód” nazwaną Adventure. Jednostką napędową jest tradycyjny 2-cylindrowy bokser o pojemności 1 170 cm3, który oferuje przyjemnych 74 kW (100 KM) przy 7 000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 115 Nm od 5 500 obr./min.

Zagraniczne serwisy motoryzacyjne informują, że BMW jeszcze w tym roku planuje wypuścić mniejszą odmianę popularnego enduro BMW R 1200 GS o nazwie F 800 GS. Jednostką napędową będzie najprawdopodobniej rzędowy 2-cylindrowy silnik o pojemności 798 cm3. Oczekuje się, że silnik będzie miał moc zbliżoną do modelu F 800 S, czyli ok. 62,5 kW (85 KM) przy 8 000 obr./min. Nowy motocykl otrzyma także 6-stopniową skrzynię biegów i wał kardana. Jeden z angielskich serwerów podaje, że premierę nowego modelu można oczekiwać już w najbliższym czasie. Prawdopodobnie stanie się tak na jednym z jesiennych salonów motocyklowych.