Nowe BMW i3 napędzane jest silnikiem elektrycznym o mocy 125 kW (170 KM). Moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny w maksymalnej wartości tuż po starcie auta (w silnikach spalinowych moment wzrasta wraz z obrotami). Elektryczny napęd jest więc bardziej dynamiczny i elastyczny w porównaniu z tradycyjnym. Z silnikiem współpracuje automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów. Przyspieszenie BMW i3 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 150 km/h. Ograniczenie prędkości pozwoliło wydłużyć zasięg auta na jednym ładowaniu baterii.
Akumulator w nowym BMW i3 umieszczono pod podłogą (obniżenie środka ciężkości poprawia stabilność auta podczas jazdy). Akumulator zapewnia pokonanie ok. 200 km w codziennej eksploatacji i nawet do 300 km przy jednostajnej jeździe poza miastem.
We Frankfurcie zaprezentowano także mocniejszy wariant elektrycznego BMW – i3s. Jego silnik elektryczny ma moc 135 kW (184 KM) i rozwija moment obrotowy 270 Nm. Przyspieszanie do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 160 km/h. Zasięg w codziennej eksploatacji jest taki sam, jak w BMW i3 – ok. 200 km.
Nowe BMW i3s ma sportowe zawieszenie ze specjalnie zaprojektowanymi sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi. Kierowcy mogą skorzystać z przełącznika Driving Experience Control i wybrać tryb SPORT. Mamy wówczas bardziej bezpośrednią reakcję pedału gazu oraz ograniczenie ruchomości układu kierowniczego.
Nowe BMW i3s jest w standardzie wyposażone w sportowe zawieszenie – prześwit jest w nim mniejszy o 10 milimetrów. Rozstaw kół jest zwiększony o 40 milimetrów w porównaniu do BMW i3. Nowe BMW i3s jest dostępne z 20-calowymi felgami ze stopów lekkich ze wzorem dwuszprychowym.
Do nowego modelu BMW i3 oraz i3s, opcjonalnie dostępny jest dwucylindrowy silnik benzynowy o mocy 28 kW/38 KM, zwiększający zasięg samochodu. Silnik napędza generator, który wytwarza prąd niezbędny, aby utrzymać stały poziom naładowania akumulatora wysokonapięciowego. Pozwala to wydłużyć łączny zasięg samochodu w codziennej eksploatacji o 150 kilometrów.
Nowe BMW i3 oraz i3s są wyposażone w zaktualizowaną wersję systemu operacyjnego iDrive, oferującego interfejs do sterowania funkcjami informacyjno-rozrywkowymi, łącznościowymi, nawigacyjnymi oraz z zakresu kontroli pojazdu. W samochodach wyposażonych w system nawigacyjny Professional wyświetlacz ma przekątną 10,25 cala oraz zwiększoną rozdzielczość 1440 × 540 pikseli. Menu główne ma postać poziomo ułożonych kafelków z trybem pracy na żywo. Zoptymalizowany został również system rozpoznawania głosu, polecenia wypowiadane przez kierowcę będą wykonywane szybciej i w bardziej precyzyjny sposób, np. podczas wyszukiwania muzyki i numerów telefonu albo dyktowania e-maili czy wiadomości SMS.
W nowych BMW i3 oraz i3s system ConnectedDrive obejmuje funkcje inteligentnej łączności w celu realizacji usług dostosowanych specjalnie do potrzeb aut elektrycznych. Na mapie systemu nawigacyjnego wyświetlone mogą zostać stacje ładowania wraz z danymi o ich dostępności. Jeżeli włączona zostanie funkcja prowadzenia po trasie, dane na temat trasy są wykorzystywane również do wyliczania zasięgu podawanego na desce rozdzielczej. Mapa zasięgu w wizualny sposób przedstawia aktualny promień zasięgu jazdy. Można również wyświetlić zasięgi możliwe do osiągnięcia w poszczególnych trybach Driving Experience Control.
W sprzedaży nowe BMW i3 oraz i3s będą od listopada 2017 r.
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)
BMW i3 oraz i3s – prędkść 150 km/h (160 km/h w wersji i3s)