W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW iX w nowej ofercie. Od 1 500 zł netto miesięcznie
Elektryczne modele BMW trafiły do specjalnej oferty i są teraz dostępne od ręki w leasingu 0 proc. BMW iX to flagowy SUV elektrycznej dywizji BMW. Mierzy 4953 mm długości, 2203 mm szerokości całkowitej, 1695 mm wysokości, a rozstaw osi to imponujące 3000 mm. Ile trzeba za BMW iX zapłacić w najnowszej ofercie? Model iX xDrive40 w BMW Comfort Lease dostępny jest już od 1 500 zł netto miesięcznie. Na jakich zasadach? Wkład własny to 26,5 proc., roczny przebieg wynosi 15 000 km, a liczba rat - 24. Na stronie znajdziecie także inne konfiguracje dostępne od ręki. No właśnie. Które BMW iX będzie najlepszym wyborem? Sprawdzamy
BMW iX w dwóch wydaniach. iX xDrive40 czy iXDrive 50?
Do wyboru są dwie wersje napędowe (tak naprawdę trzy, ale do trzeciej jeszcze przejdziemy). Układ napędowy BMW iX xDrive50 składający się z jednego silnika na przedniej i jednego na tylnej osi rozwija łączną moc ponad 500 KM i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,6 s. Napęd BMW iX xDrive40 o mocy ponad 300 KM zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w nieco ponad 6 s. Różnią się pojemnością akumulatora: w xDrive50 jego pojemność brutto przekracza 100 kWh, a w xDrive40 zastosowano mniejszy akumulator o pojemności ponad 70 kWh. Tym samym BMW iX xDrive50 osiąga zasięg w cyklu testowym WLTP wynoszący ponad 600 km. Zasięg BMW iX xDrive40 wynosi ponad 400 km. Akumulator wysokonapięciowy BMW iX xDrive50 można ładować z mocą do 200 kW. Maksymalna moc ładowania BMW iX xDrive40 wynosi 150 kW. Dzięki temu w ciągu 10 minut można zwiększyć zasięg o ponad 120 km (xDrive50) i 90 km (xDrive40).
BMW iX ma też topowe wydanie M60
BMW iX jest dostępny w Polsce w wydaniu z literą "M". Potężne iX M60 wręcz szokuje mocą. Ma aż 619 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1015 Nm w trybie Sport i 1100 Nm przy włączonej funkcji Launch Control. Przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h zajmuje BMW iX M60 3,8 s. Niesamowite oddawanie mocy przez specyficzny dla M napęd elektryczny odczuwalne jest aż po wysoki zakres obciążeń, zapewniając niemal stały przyrost prędkości aż do elektronicznie ograniczonej wartości maksymalnej 250 km/h. BMW iX M60 wnosi sportowe wrażenia z jazdy na zupełnie inny poziom. Taka moc wcale nie przekłada się na ogromne zapotrzebowanie na energię. Zasięg iX M60 przekracza 560 km.
Niezależnie od wersji BMW iX ma długą listę zalet
Tak skrojona oferta sprawia, że BMW iX spełni potrzeby każdego kierowcy. To samochód elektryczny, który zachwyca osiągami, a przy tym w ogóle nie trzeba się przejmować zasięgiem. Ma też więcej asów w rękawie. Kierowcy bardzo chwalą sobie choćby najnowszą generację interfejsu iDrive, który zapewnia bardzo łatwe i intuicyjne sterowanie samochodem. Ciekawostką są tryby BMW My Modes, które wykorzystując dźwiękowe i wizualne tło, tworząc przyjemne, emocjonujące doznania. Na liście wyposażenia znajdziemy też m.in. system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins, nowoczesny zakrzywiony ekran (a tak naprawdę połączone w jedność dwa o przekątnych 12,3 i 14,9 cala), szklany panoramiczny dach i luksusowe fotele. W codziennej jeździe kierowcę odciążają systemy asystujące Professional. BMW iX potrafi samodzielnie utrzymywać tor jazdy, przyspieszać, hamować i nadzorować odstęp. W korkach robi to samoczynnie. Pomaga również przy włączaniu się do ruchu na wjazdach na autostrady. Wystarczy tylko włączyć kierunkowskaz.