Oficjalnym samochodem bezpieczeństwa zostało najnowsze dziecko oddziału M Gmbh, czyli seria 1 M Coupe w specjalnie przygotowanej do tego celu odmianie. Seryjna wersja trafi do sprzedaży już w kwietniu. Samochód bezpieczeństwa na bazie tego auta ma już za sobą debiut podczas otwierających nowy sezon zawodów w Katarze.
Samochodami rezerwowymi zostały BMW X6 M i M3. Safety Officer będzie natomiast poruszał się modelem X5 M, a sędziowie BMW ActiveHybrid X6. Samochodem Medycznym jest z kolei model 535i Touring.
Skupmy się jednak na głównym bohaterze. Do napędu Safety Cara służy seryjna, rzędowa „szóstka” M TinPower Turbo o mocy 340 KM. Samochód został znacznie odchudzony w stosunku do seryjnej M1-ki. Pojazd otrzymał maskę wzmacnianą włóknem węglowym z dodatkowymi wlotami powietrza oraz boczne i tylną szybę z poliwęglanu. Obniżenie wagi pozwala osiągnąć również układ wydechowy z tytanu, którego zadaniem jest także zapewnienie rasowego dźwięku ku radości oglądającej wyścigi publiczności. Własności aerodynamiczne poprawia zmodyfikowany przedni zderzak oraz dużych rozmiarów, regulowane skrzydło na klapie bagażnika.
Wnętrze samochodu zostało pozbawione wszelkich niepotrzebnych rzeczy. W środku znajduje się klatka bezpieczeństwa oraz dwa kubełkowe fotele z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa. Kierownica została obszyta Alcantarą, podobnie jak elementy deski rozdzielczej oraz mieszki lewarka dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego.
Pojazd wyposażono również w sportowe zawieszenie z możliwością regulacji i dostosowania do specyfikacji każdego toru. Auto porusza się na 19-calowych kołach z oponami w rozmiarze 255/35 (przód) i 285/30 (tył).