BMW wprowadzając serię 2 powraca do historii. Nowe coupe jest nawiązaniem do modelu 02 z przełomu lat 60/70-tych. Ponadto "dwójka" zastąpi dotychczasową „jedynkę” coupe. W ten sposób BMW uporządkowało nomenklaturę gamy.
Cyframi parzystymi oznaczono stylowe modele dwudrzwiowe: 2, 4 i 6. Natomiast serię 3, 5 i 7 zarezerwowane są dla tradycyjnych nadwozi sedan i kombi. Wyjątkiem pozostaje „jedynka”, która określa bawarski kompakt.
Nowe BMW serii 2 będzie dostępne z pięcioma silnikami. Jak na auto o sportowych charakterze dziwi przewaga jednostek wysokoprężnych w palecie. Aż trzy motory to diesle: 218d (2.0/143 KM), 220d (2.0/184 KM), 225d (2.0/218 KM). Pod maską serii 2 znajdziemy tylko dwa silniki benzynowe: 220i (2.0/184 KM) oraz zwariowane M235i (R6 3.0 biturbo/326 KM). Trochę dziwi nas polityka BMW w tej kwestii, ale cieszy napęd na tył we wszystkich wersjach.
„Dwójka” urosła w porównaniu do serii 1 coupe. Jest 108 mm dłuższa, 26 mm szersza i ma większy rozstaw osi i kół. Nie dziwi też niżej o 5 mm pokierowana linia dachu.
BMW serii 2 pojawi się w salonach sprzedaży w marcu 2014 roku. Wszystkie wersje silnikowe będą dostępne od razu. Polskie ceny nie są jeszcze znane.