Auto Świat Wiadomości Aktualności Brabus B45 na bazie Mercedesa-AMG A 45 S przyspiesza lepiej niż Lamborghini Murciélago!

Brabus B45 na bazie Mercedesa-AMG A 45 S przyspiesza lepiej niż Lamborghini Murciélago!

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Tuner Brabus wycisnął z czterocylindrowego turbodoładowanego silnika AMG z klasy A moc 450 KM. Teraz umiejętności sprinterskie kompaktowego Mercedesa weszły na poziom supersamochodów.

Brabus B 45 na bazie Mercedesa-AMG A 45 S
Zobacz galerię (9)
Ewa Czechowska / Brabus
Brabus B 45 na bazie Mercedesa-AMG A 45 S

W Mercedesie-AMG A 45 S 4MATIC+ pracuje najmocniejszy na świecie seryjny 4-cylindrowiec. Z dwóch litrów pojemności skokowej silnik M139 osiąga z turbodoładowaniem ambitne 421 KM. Brabusowi było jednak i tego mało. Tak powstał projekt B45 – przy czym nie chodzi tu o klasę B, lecz właśnie klasę A. Tuner znalazł jeszcze rezerwy mocy w silniku AMG A 45 S i wydobył z niego dodatkowych 29 KM. Ta liczba może nie brzmieć imponująco, jednak pozwala kompaktowemu hatchbackowi rozwinąć osiągi supersportowca.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Dodatkową moc Brabus uzyskał dzięki przeprogramowaniu elektroniki silnika i zainstalowaniu dodatkowego sterownika. Nowe poprowadzenie strumienia powietrza zoptymalizowało dolot, podczas gdy zmiana w elektronicznym sterowaniu zaworem wastegate usprawnia pracę turbosprężarki.

Brabus B45 mocniejszy od Mercedesa-AMG dzięki tuningowi elektroniki

Zamiast 421 KM i 500 Nm, które znamy z Mercedesa-AMG, Brabus rozwija moc 450 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm. Dzięki temu B45 przyspieszać ma od startu do 100 km/h w 3,7 s. Lamborghini Murciélago, w pierwszej wersji produkowanej w latach 2001-05, potrzebowało na to o 0,1 s więcej. Rozpędzało się za to do znacznie wyższej prędkości (330 km/h), w przypadku Brabusa ogranicznik uniemożliwia dalsze przyspieszanie przy 270 km/h.

Przeczytaj też:

Podczas gdy karoseria pozostaje prawie niezmieniona, nowe 20-calowe obręcze kół (z oponami Continentala 245/30 ZR 20) nadają Brabusowi świeży wygląd. Gwintowane sportowe zawieszenie pozwala obniżyć auto nawet o 30 mm. Widoczną zmianą na zewnątrz jest duże logo tunera i czerwone akcenty na grillu, natomiast wnętrze może zostać na życzenie właściciela w dużej mierze zindywidualizowane. Modyfikacjom podlega np. oświetlenie ambientowe, listwy progowe, aluminiowe pedały, wykończenie skórą wielu kolorach i wzorach.

W Niemczech tuning silnika AMG A 45 S kosztuje co najmniej 3021 euro. W cenie jest trzyletnia gwarancja (do 100 tys. km) i akceptacja TÜV-u.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków