W tegorocznym głosowaniu w którym udział wzięło 58 dziennikarzy motoryzacyjnych reprezentujących 22 kraje europejskie, Fiat 500 otrzymał łącznie 385 punktów. Druga na finiszu Mazda 2 została nagrodzona 325 punktami, a trzeci Ford Mondeo otrzymał ich 202.

Nowy Fiat 500 jest drugim samochodem w historii konkursu, który jako reprezentant segment aut mini (A) zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year. Wcześniej sztuka ta udała się… innemu modelowi Fiata, Pandzie, która tryumfowała w tym plebiscycie w 2004 roku. Jednocześnie dzięki tegorocznej wygranej "pięćsetki" włoski producent umocnił się na czele listy najczęściej nagradzanych marek samochodowych przez kapitułę COTY. Wciągu 44 lat trwania konkursu Fiat na najwyższy stopień podium wprowadził aż 12 modeli: Fiat 124 (1967), Fiat 128 (1970), Fiat 127 (1972), Lancia Delta (1980), Fiat Uno (1984), Fiat Tipo (1989), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa 156 (1998), Alfa 147 (2001), Fiat Panda (2004), Fiat 500 (2008).

Debiutujący 4. lipca br. na rynku europejskim Fiat 500 został doceniony przede wszystkim za interesującą stylistykę zewnętrzną oraz za innowacyjność wykonania wnętrza. Szalę zwycięstwa przesądziły również bardzo dobre wyniki zderzeniowe przeprowadzone przez Euro NCAP, w których auto otrzymało maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, ciekawa kombinacja silników oraz niesamowita popularność  w niemal wszystkich krajach Europy w których Fiat 500 trafił już do oficjalnej sprzedaży. Maksymalną możliwą oceną 10 punktów włoski maluch otrzymał aż od 34 dziennikarzy.

Oficjalna ceremonia odbędzie się 28. stycznia 2008 roku podczas specjalnej gali w Berlinie.