Plebiscyt magazynu Green Car Journal o najbardziej ekologiczny samochód roku 2008 (Green Car of the Year), który był pod ostrym nadzorem mediów, zna swego zwycięzcę.
W piątce finalistów znalazły się modele Chevrolet Malibu Hybrid, Chevrolet Tahoe Hybrid, Mazda Tribute Hybrid, Nissan Altima Hybrid i Saturn Aura Hybrid. Według jury składającego się z dziennikarzy i takich osobistości jak Carroll Shelby, Jay Leno, Carl Pope (Sierra Club), Christopher Flavin (Worldwatch Institute), Jonathan Lash (World Resources Institute) czy Jean-Michel Cousteau (Ocean Futures Society) najlepszym okazał się Chevrolet Tahoe Hybrid.
Redaktor magazynu Green Car Journal, Ron Cogan, powiedział: „Tegoroczny wynik jest przełomowy. Kiedy ludzie rozmawiają o SUV-ach, nie myślą o ekologii. Wcześniej duże SUV-y miały w porównaniu ze zwykłymi samochodami olbrzymie zużycie paliwa. Chevrolet Tahoe jest inny. W porównaniu do klasycznych 8-cylindrowych pojazdów zużycie paliwa obniżyło się o 30%, ale dynamika auta nie pogorszyła się.”
Chevrolet Tahoe Hybrid wykorzystuje nowy układ hybrydowy, który pracuje w dwóch fazach i był opracowany wspólnymi siłami koncernów GM, BMW i DaimlerChrysler. Główną nowością tego układu jest zamontowanie silnika elektrycznego pomiędzy jednostkę spalinową i automatyczną skrzynię biegów.
W pierwszej fazie przy niskich prędkościach samochód może być napędzany zarówno silnikiem elektrycznym, jak i silnikiem spalinowym czy obiema jednostkami naraz (całkowita siła napędowa wynosi 248 kW/337 KM i 498 Nm). Tryb jazdy wyłącznie na silnik elektryczny przedstawia najbardziej ekologiczną i najoszczędniejszą eksploatację.
W drugiej fazie, która przeznaczona jest przede wszystkim do jazdy po autostradach, silnik elektryczny pracuje tylko wyjątkowo, gdy potrzebna jest pełna moc układu napędowego. W tej fazie pracy wykorzystywane są także bardziej konwencjonalne sposoby oszczędzania paliwa czy zwiększania wydajności silnika (wyłączanie połowy cylindrów, zmienne czasy rozrządu zaworów itp.).
Nowy system hybrydowy charakteryzuje się kompaktowymi rozmiarami, ponieważ silnik elektryczny zajmuje przestrzeń klasycznej automatycznej skrzyni biegów. Silnik elektryczny sterowany jest komputerem, który decyduje o tym, czy energia elektryczna ma być zużywana czy odzyskiwana. Zestaw przekładni planetarnych wyrównuje wzajemne obroty obu źródeł napędu, tak więc przyśpieszenie odbywa się płynnie, podobnie jak w wypadku przekładni CVT.
W zeszłym roku nagrodę przyznano modelowi Toyota Camry Hybrid, a w roku 2006 wygrał Mercury Mariner Hybrid.