Teraz duch Rovera odradza się pod skrzydłami największego chińskiego producenta samochodów - SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation). Jak na razie sprzedaż roadstera MG TF nie idzie najlepiej. W ubiegłym roku znalazł w Wielkiej Brytanii zaledwie 374 nabywców. Sprzedaż długooczekiwanego modelu MG 6 w wersji hatchback rozpocznie się już w kwietniu tego roku. Wcześniejszym terminem była jesień 2010 roku, ale problemy jakościowe spowodowały ponad półroczne opóźnienie projektu.

Trzy miesiące później gamę uzupełni zaprezentowana właśnie odmiana sedan, która poza inną stylistyką zewnętrzną, niczym nie różni się od oferowanego w Chinach od dwóch modelu Roewe 550. Co ciekawe, w wielu krajach, m.in. w Chile i na Białorusi, model ten jest już sprzedawany pod nazwą MG 550. W momencie debiutu, w MG6 występować będzie tylko jeden silnik benzynowy 1.8T, bazujący na oryginalnym silniku Rovera serii-K. Ceny samochodu w Wielkiej Brytanii będą kształtować się na poziomie 16 500-20 000 funtów. Samochód będzie objęty 3-letnią gwarancją z limitem 100 tysięcy kilometrów.

W letnich miesiącach 2012 roku, do sprzedaży trafi wersja z silnikiem wysokoprężnym o pojejmności 1,9 litra. Wraz z nią MG Motor rozpocznie dystrybucję swoich pojazdów w innych krajach europejskich, zaczynając od Hiszpanii, w której pojazd miał się pojawić już w tym roku. Pod koniec 2012 roku do sprzedaży wejdzie miejski MG3, który miał swoją odsłonę na ubiegłorocznym salonie w Pekinie.

Guy Jones, dyrektor sprzedaży i marketingu w MG Motor UK, zdradził że trwają pracę nad dwoma kolejnymi modelami, SUV i crossover, ale nie ujawnił żadnych szczegółów na temat ewentualnego debiutu w Wielkiej Brytanii. Jones ujawnił także, że poza wolumenowymi modelami, marka powinna mieć w ofercie jakiś supersportowy model z logo MG na masce.

Początek dystrybucji MG6 będzie możliwy dzięki funkcjonowaniu sieci 45 dealerów. Obecnie jest ich 39, ale firma cały czas prowadzi rozmowy z nowymi, potencjalnymi koncesjonariuszami. Co ważne, samochód będzie finalnie montowany w zakładach w Longbridge, w których odbudowę SAIC zainwestował już 45 mln funtów. Z Chin będzie transportowanych 80 proc. gotowych części auta, m.in. silniki, skrzynie biegów, układ jezdny i nadwozia, które zostaną połączone na nowej linii montażowej. Aktualnie zatrudnionych jest tam 40 pracowników. W przyszłości więcej elementów będzie wytwarzanych lokalnie. Pomimo że maksymalne zdolności produkcyjne oceniane są pięć tysięcy aut, w ciągu pierwszego roku powstanie ok. dwóch tysięcy aut, co pokazuje jak ostrożnie podchodzi do ekspansji SAIC. Symbolem zmian w marce jest także niewielka zmiana logo producenta. W 2010 roku łączna sprzedaż marek Roewe i MG wyniosła 160 tys. sztuk, czyli o 77 proc. więcej niż w 2009 roku.