Dzięki 35 nowym lub zmodyfikowanym elementom wyposażenia Dodge Grand Caravan i Chrysler Town & Country są nie tylko praktyczne na co dzień, ale mają też wszelkie zaletyrodzinnego salonu na kołach.

Uwspółcześniony wygląd, pięć odmian modelowych, trzy systemy aranżacji siedzeń i schowków, doskonałe systemy infotainment oraz wysoki poziom bezpieczeństwa to istotne plusy Chryslera Town & Country oraz Dodge’a Grand Caravan wsegmencieminivanów” – mówi George Murphy, wiceprezes ds. marketingu Chrysler Group – „Dodać do tego trzy opcje napędu, doskonałe wyposażenie i funkcjonalność wnętrza, i oto mamy przepis na minivan dla każdej rodziny.”

Najnowszym ulepszeniem typu „rodzinnego” jest system siedzeń „Swivel‘n Go”, umożliwiający odwrócenie siedzeń drugiego rzędu przodem do tylnych oraz ustawienie składanego stolika pomiędzy obu rzędami. Można także korzystać z zamykanych pojemników w podłodze drugiego rzędu oraz pojemnika w podłodze trzeciego rzędu siedzeń. Siedzenia w razie potrzeby dają się złożyć płasko pod podłogę. Opcjonalnie dostępne jest zintegrowane siedzisko podwyższające dla dziecka (na siedzeniu drugiego rzędu) oraz elektryczny układ składania kanapy trzeciego rzędu dzielonej w proporcji 60/40.

„Zamiast tradycyjnych siedzeń zastosowaliśmy rozwiązanie, pozwalające rodzinom przyjemniej spędzać czas podróży” – mówi Larry Lyons, wiceprezes ds. pojazdów przednionapędowych Chrysler Group – „Dzięki Swivel‘n Go pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu mogą siedzieć naprzeciw siebie by swobodnie rozmawiać, zagrać w coś albo wygodnie posilić się podczas jazdy.”

Istotnym elementem „przepisu” na minivana jest bezpieczeństwo pasażerów, a tego nie brakuje w Dodge’u Grand Caravan i Chryslerze Town & Country MY 2008. Do wyposażenia standardowego należą m.in. kurtynowe poduszki powietrzne dla wszystkich rzędów siedzeń, systemy stabilizacji toru jazdy ESP, kontroli trakcji TCS i wspomagania hamowania awaryjnego BAS, system mocowania fotelików dziecięcych LATCH oraz patentowane rozwiązanie bezpiecznej (teleskopowej) kolumny kierownicy. Elementami sprzyjającymi bezpieczeństwu podczas jazdy są także: zintegrowane siedzisko podwyższające dla dziecka (nowość w segmencie), kamera video cofania ParkView®, dodatkowe lusterko wsteczne ułatwiające rozmowę z pasażerami, zintegrowany fotelik dziecięcy oraz czujniki cofania ParkSense®.

LIDER NA POLU INNOWACYJNOŚCI

Minivan jest wynalazkiem Chrysler Corporation z roku 1983. Od tego czasu ponad 11 milionów minivanów produkcji Chrysler Group znalazło nabywców na całym świecie, wprowadzono także ponad 60 prawdziwie nowatorskich rozwiązań, które nie tylko zrewolucjonizowały tą klasę pojazdów – ale i znalazły zastosowanie w innych segmentach rynku motoryzacyjnego.

„Chrysler Group jest liderem innowacyjności w segmencie minivanów, a te nowe rozwiązania z reguły trafiają także do innych produktów” – mówi dalej prezes Lyons – „Zintegrowane foteliki dziecięce, klimatyzacja dwustrefowa, elektrycznie podnoszona klapa tylna czy też odtwarzacz DVD to tylko przykłady nowości, które znalazły się najpierw w minivanach, a dzisiaj można je spotkać także w pojazdach innych klas i segmentów.”

Chrysler Town & Country (znany jako Chrysler Grand Voyager na większości rynków poza Ameryką Północną) i Dodge Grand Caravan charakteryzują się funkcjonalnością, bezpieczeństwem, innowacyjnością rozwiązań oraz rzetelną wartością dla klienta – czyli cechami, którym żaden inny producent tego typu pojazdów nie jest w stanie sprostać. Także dzięki 35 nowym lub zmodyfikowanym elementom wyposażenia o minivanach Chrysler Town & Country oraz Dodge Grand Caravan można śmiało mówić jako o „domu z daleka od domu”.

„Chrysler Town & Country oraz Dodge Grand Caravan mają najlepsze wyposażenie funkcjonalno-komfortowe dla dzisiejszej zapracowanej rodziny” – mówi prezes Murphy – „Przy zdwojonym DVD na różne płyty odtwarzane jednocześnie, punktowych lampkach LED do czytania, stoliku do gier lub odrabiania lekcji, głosowej nawigacji w czasie rzeczywistym, elektrycznie otwieranych drzwiach bocznychi klapie tylnej czy też praktycznym siedzeniom pokrytym tkaniną YES Essentials, podróż będzie dla każdego znacznie przyjemniejsza.”

NIEZRÓWNANE WYPOSAŻENIE FUNKCJONALNE, INFOTAINMENT

Ważnym składnikiem „recepty na sukces” minivana jest dostateczna ilość miejsca na wszystko. Wielofunkcyjna przesuwna konsola podłogowa, podwójna skrytka na desce rozdzielczej, zamykane pojemniki podłogowe drugiego rzędu siedzeń i otwarte trzeciego rzędu oraz przemyślne schowki i kieszenie – to znacznie więcej rozwiązań „magazynowych” niż poprzednio.

Na rynku amerykańskim dostępne będą trzy systemy konfiguracji siedzeń: kanapa drugiego rzędu i zamykane pojemniki podłogowe plus trzeci rząd siedzeń składany pod podłogę, jedyny w segmencie system „Stow‘n Go” składania drugiego i trzeciego rzędu siedzeń pod podłogę oraz system „Swivel‘n Go” umożliwiający odwrócenie siedzeń drugiego rzędu o 1800 przodem do tylnego rzędu i ustawienie ruchomego stolika pośrodku. Można ponadto składać siedzenia tylnego rzędu pod podłogę – z dostępnym w opcji wspomaganiem elektrycznym.

Wyposażenie komfortowe obejmuje nowej konstrukcji przesuwną konsolę podłogową z pomieszczeniem na torebkę damską, zdalny rozruch silnika, elektryczne podgrzewanie siedzeń tekstylnych lub skórzanych pierwszego i drugiego rzędu, dodatkowe lusterko wsteczne ułatwiające rozmowę z pasażerami, nie plamiące się i antystatyczne oraz odporne na obce zapachy pokrycie siedzeń YES Essentials, wyjmowaną latarkę akumulatorową w tylnym boczku kabiny, elektrycznie sterowane okna pierwszego i drugiego rzędu siedzeń, rolety przeciwsłoneczne drugiego i trzeciego rzędu siedzeń, elektryczny napęd bocznych drzwi przesuwnych, elektryczny napęd klapy tylnej ze sterowaniem przyciskiem na kluczyku zapłonu oraz słupku tylnym, rozproszone oświetlenie wnętrza, ruchome lampki punktowe LED do czytania, lampki do czytania map, klimatyzację/ogrzewanie dwu- lub trzystrefowe.

„Z myślą o komforcie, bezpieczeństwie i funkcjonalności niemal dla każdego, proponujemy zdalny rozruch silnika, podgrzewane siedzenia pierwszego i drugiego rzędu czy rozproszone światło wnętrza w komplecie ze standardowymi elementami bezpieczeństwa, jak boczne poduszki kurtynowe dla wszystkich rzędów i ESP” – mówi Ann Fandozzi – dyrektor ds. marketingu pojazdów przednionapędowych w Chrysler Group – „Inne zmyślne rozwiązania minivanów MY 2008 to na przykład wieloczynnościowa przesuwna konsola podłogowa i wyjmowana latarka akumulatorowa z tyłu kabiny.”

Do wyposażenia informatyczno-rozrywkowego (infotainment) należy zdwojony zestaw DVD zdolny do równoczesnego odtwarzania różnych płyt, system MyGIG™ (dysk twardy, CD/DVD/MP3) z radiem satelitarnym i sterowanym głosowo/dotykowo systemem nawigacji w czasie rzeczywistym, zestaw głośnomówiący telefonii komórkowej UConnect oparty na technologii Bluetooth®, siatkowe kieszenie z boku siedzeń drugiego rzędu na iPody, gry lub puszki z napojami, przetwornik napięcia 110V, dwa gniazdka audio/video i gniazdko prądowe 12V dla pasażerów drugiego rzędu oraz obszerne schowki w konsoli sufitowej – m.in. na słuchawki audio.

GAMA MODELOWA

Minivany Chrysler Town & Countrywystępują w trzech odmianach modelowych – LX, Touring oraz Limited, minivany Dodge Grand Caravanzaś tylko w dwóch – SE oraz SXT.

Na rynkach Ameryki Północnej oferowane są trzy zespoły napędowe do wyboru: nowy silnik V-6 o konstrukcji aluminiowej i pojemności 4,0 litrów, rozwijający moc 179 kW (240 KM) i moment obrotowy 343 Nm – skojarzony z również nową, sześciostopniową przekładnią automatycznąsilnik V-6 o konstrukcji aluminiowej i pojemności 3,8 litra, rozwijający moc 148 kW (198 KM) i moment 312 Nm – współpracujący z nową, sześciostopniową przekładnią automatycznąsilnik V-6 na paliwa alternatywne (FFV) o konstrukcji aluminiowej i pojemności 3,3 litra, rozwijający moc 127 kW (170 KM) i moment 278 Nm – w zespole z czterostopniową przekładnią automatyczną.

Oferta ta pozwala spełnić zróżnicowane potrzeby i oczekiwania w większości warunków eksploatacyjnych.

„Chrysler Group jest także liderem w dziedzinie silników na paliwa alternatywne” – mówi dalej prezes Lyons – „Pierwsze minivany mogące spalać E85 (mieszankę 85% etanolu i 15% benzyny) zaoferowaliśmy już w roku 1998 i od tego czasu sprzedaliśmy ich już ponad 1.330.000.”

Pełne dane techniczne i specyfikacja wyposażenia dla poszczególnych rynków zostaną podane w miarę wprowadzania minivanów MY 2008 do sprzedaży.

PRODUKCJA

Minivany Dodge Grand Caravan oraz Chrysler Town & Country MY 2008 będą produkowane w zakładzie Windsor Assembly Plant w kanadyjskej prowincji Ontario oraz w zakładzie St. Louis Assembly Plant w mieście Fenton, stan Missouri, USA.

W amerykańskich salonach sprzedaży pojazdy te spodziewane są na jesieni 2007 roku.