Auto Świat Wiadomości Aktualności Citroen ma nowe logo. Firma wizualnie wraca do korzeni

Nowe logo to reinterpretacja oryginalnego znaczka firmy z 1919 r., zaprojektowanego przez założyciela marki Andre Citroena. Słynne dwa szewrony, nawiązujące do sposobu zazębiania się kół zębatych, które w początkach swojej historii wytwarzał Citroen, a na które patent zakupił w Polsce, znowu wpisano w owal. Nowe logo ma być proste, ale stanowić ma łatwo rozpoznawalną sygnaturę wszystkich modeli Citroena.

Wraz z nowym logo zmieniono także identyfikację wizualną marki. Oparto ją na odcieniach beżu oraz szarości, przełamanych dwoma nowymi kolorami — niebieskim i czerwonym w odcieniach nazwanych Monte Carlo Blue i Infra Red.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Tak o nowej identyfikacji mówi Alexandre Revert, główny designer marki — "Gdy staraliśmy się wyjaśnić nasze przyszłe cele, logicznym było dla nas zamknięcie pętli, wracając graficznie do pierwszego logo André Citroëna, które stanowiło prawdziwą obietnicę przystępnej i innowacyjnej mobilności dla wszystkich. Stopniowe przejście do bardziej widocznej i widocznej sygnatury marki dla naszych przyszłych projektów to znacząca, choć subtelna ewolucja, w której precyzja technicznych, funkcjonalnych szewronów jest uwzględniana i kontrastowana z ciepłem i niemal ludzką miękkością owalu, który je otacza".

Nowe logo zadebiutować ma w pojeździe koncepcyjnym pod koniec września. Pojawiać się będzie także od połowy 2023 r. zarówno na gotowych produktach, jak i w konceptach. Nowa identyfikacja wizualna marki pojawiać się będzie zaś stopniowo w salonach sieci dealerskiej oraz w reklamach. Wszystkiemu temu towarzyszy nowy slogan marki "Nothing Moves Us Like Citroën", co można przetłumaczyć, jako "Nic tak nie porusza, jak Citroen".

Autor Paweł Krzyżanowski
Paweł Krzyżanowski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: