Pomalowany na czarno, przystosowany do jazd po publicznych drogach Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition z torowego modelu przejął olbrzymi tylny spoiler oraz charakterystyczną pokrywę silnika zapewniającą lepszy dopływ powietrza. Wyposażono go w felgi z lekkich stopów firmy Skorpius, ceramiczne tarcze oraz pomalowane na żółto zaciski hamulcowe. Liczne detale zewnętrzne, m.in. dyfuzor i obudowy lusterek wykonano z włókna węglowego. Wyścigowy klimat opanował również wnętrze. Królują w nim czarna alcantara oraz karbonowe dodatki.
Tak jak w samochodach serii Super Trofeo seryjna 5,2-litrowa V10-tka 570 koni przekazuje na obie osie. Gallardo Blancpain, podobnie jak Superleggera waży zaledwie 1340 kg - jest więc najlżejszym drogowym modelem w ofercie firmy. Na każdy KM przypada 2,35 kg masy. Sprint od zera do setki trwa zaledwie 3,4 s, po kolejnych 6,8 s wskazówka prędkościomierza przekracza 200 km/h. Prędkość maksymalna to 320 km/h. Producent nie ujawnił na razie ceny Gallardo LP 570-4 Blancpain Edition.