Auto Świat Wiadomości Aktualności Continental pracuje na rzecz środowiska

Continental pracuje na rzecz środowiska

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Zagadnienia ochrony klimatu znajdują się wśród najważniejszych projektów realizowanych przez dr. Elmara Degenharta, Prezesa Zarządu Continental AG.

Continental pracuje na rzecz środowiska
Continental pracuje na rzecz środowiskaŻródło: Auto Świat

- Koncern intensywnie pracuje nad ekologicznymi technologiami napędowymi, które skutecznie pomogą oszczędzać zasoby naturalne - twierdzi Degenhart.

We wszystkich swoich oddziałach, międzynarodowy dostawca branży motoryzacyjnej, opracowuje i wdraża do produkcji przyjazne dla środowiska innowacje i bierze udział w inicjatywach na rzecz ochrony środowiska.

- Samochód przyszłości – zdaniem doktora Degenharta - ma być nie tylko bardziej przyjazny dla środowiska ale także wydajniejszy i tańszy - dodaje prezes.

Przykład 1: Continental już dostarcza swoje nowoczesne baterie litowo-jonowe producentom pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Równocześnie inżynierowie koncernu optymalizują klasyczny układ napędowy. Przy potencjale oszczędności paliwa sięgającym 15 %, turbosprężarka nowej generacji odgrywa tutaj szczególną rolę.

Ponadto, Continental jest w czołówce firm zajmujących się podzespołami układów paliwowych i wtryskowych, systemami zarządzania silnikiem i skrzynią biegów oraz czujnikami odpowiedzialnymi za redukcję emisji spalin.

Przykład 2: Continental od dawna popierał wprowadzenie nowego wzoru etykiety na opony, która zacznie obowiązywać we wszystkich 27 krajach członkowskich UE od listopada 2012 r. Będzie ona zawierała informacje na temat parametrów bezpieczeństwa oraz podstawowe charakterystyki środowiskowe opony.

Przykład 3: Według Komisji Europejskiej, systemy monitorowania ciśnienia w oponach staną się obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 2012 r. Może to przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków z powodu uszkodzeń opony oraz podnieść poziom ochrony środowiska.

Tylko prawidłowe ciśnienie gwarantuje, że opony mają odpowiednio niski opór toczenia, zapewniający najkorzystniejsze wartości spalania. Continental zaleca stosowanie systemów monitorującychciśnienie w oponie, gdyż niepotrzebne zwiększenie spalania oznacza automatycznie wzrost szkodliwej emisji CO2.

Przykład 4: Optymalizacja materiałów i podzespołów produkcyjnych wpływa korzystnie na klimat. Odporne na działanie oleju paski rozrządu i prądnice napędzane specjalnymi paskami wielorowkowymi redukują emisję CO2. Nowy rodzaj lekkiego, plastikowego mocowania skrzyni biegów oraz specjalne węże wytwarzane przez ContiTech do zastosowań w komorze silnika również pomagają zredukować ilość spalin emitowanych przez nowoczesne samochody.

Na niedawno zorganizowanym szczycie klimatycznym w Kopenhadze eksperci omawiali zagadnienia redukcji emisji CO2. Continental już teraz wiele robi w tej kwestii - np. nowa generacja turbosprężarki, nowoczesna elektronika pojazdów hybrydowych i elektrycznych, inicjatywa wprowadzenia nowego wzoru etykiety na opony.

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy:ContinentalWiadomości
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków