- Koncern intensywnie pracuje nad ekologicznymi technologiami napędowymi, które skutecznie pomogą oszczędzać zasoby naturalne - twierdzi Degenhart.

We wszystkich swoich oddziałach, międzynarodowy dostawca branży motoryzacyjnej, opracowuje i wdraża do produkcji przyjazne dla środowiska innowacje i bierze udział w inicjatywach na rzecz ochrony środowiska.

- Samochód przyszłości – zdaniem doktora Degenharta - ma być nie tylko bardziej przyjazny dla środowiska ale także wydajniejszy i tańszy - dodaje prezes.

Przykład 1: Continental już dostarcza swoje nowoczesne baterie litowo-jonowe producentom pojazdów hybrydowych i elektrycznych. Równocześnie inżynierowie koncernu optymalizują klasyczny układ napędowy. Przy potencjale oszczędności paliwa sięgającym 15 %, turbosprężarka nowej generacji odgrywa tutaj szczególną rolę.

Ponadto, Continental jest w czołówce firm zajmujących się podzespołami układów paliwowych i wtryskowych, systemami zarządzania silnikiem i skrzynią biegów oraz czujnikami odpowiedzialnymi za redukcję emisji spalin.

Przykład 2: Continental od dawna popierał wprowadzenie nowego wzoru etykiety na opony, która zacznie obowiązywać we wszystkich 27 krajach członkowskich UE od listopada 2012 r. Będzie ona zawierała informacje na temat parametrów bezpieczeństwa oraz podstawowe charakterystyki środowiskowe opony.

Przykład 3: Według Komisji Europejskiej, systemy monitorowania ciśnienia w oponach staną się obowiązkowym wyposażeniem nowych samochodów od 2012 r. Może to przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków z powodu uszkodzeń opony oraz podnieść poziom ochrony środowiska.

Tylko prawidłowe ciśnienie gwarantuje, że opony mają odpowiednio niski opór toczenia, zapewniający najkorzystniejsze wartości spalania. Continental zaleca stosowanie systemów monitorującychciśnienie w oponie, gdyż niepotrzebne zwiększenie spalania oznacza automatycznie wzrost szkodliwej emisji CO2.

Przykład 4: Optymalizacja materiałów i podzespołów produkcyjnych wpływa korzystnie na klimat. Odporne na działanie oleju paski rozrządu i prądnice napędzane specjalnymi paskami wielorowkowymi redukują emisję CO2. Nowy rodzaj lekkiego, plastikowego mocowania skrzyni biegów oraz specjalne węże wytwarzane przez ContiTech do zastosowań w komorze silnika również pomagają zredukować ilość spalin emitowanych przez nowoczesne samochody.

Innowacje korzystne dla klimatu

Na niedawno zorganizowanym szczycie klimatycznym w Kopenhadze eksperci omawiali zagadnienia redukcji emisji CO2. Continental już teraz wiele robi w tej kwestii - np. nowa generacja turbosprężarki, nowoczesna elektronika pojazdów hybrydowych i elektrycznych, inicjatywa wprowadzenia nowego wzoru etykiety na opony.