KIA i Hyundai chcą produkować w tej części Europy przynajmniej 1 mln samochodów. W 2017 roku Kia Motors Slovakia w miejscowości Tepliczka koło Żyliny wyprodukowała 335,6 tys. aut i 539 tys. jednostek napędowych. Natomiast noszowicki Hyundai Motor Manufacturing Czech zakończył ub. rok wynikiem 356,7 tys. wyprodukowanych aut.

W tej sytuacji przejęcie tyskiej fabryki o rocznych możliwościach 400-500 tys. aut byłoby rozsądnym krokiem w dalszym rozwoju. Tym bardziej że Tychy dysponują doświadczoną załogą i nowoczesnym parkiem maszyn.

Trudno jednak przewidzieć, czy rzeczywiście i kiedy tak się stanie. Informacje pochodzą z czeskich źródeł. Tymczasem polska strona nie potwierdza takich rozmów, chociaż przyszłość Fiata wciąż pozostaje pod dużym znakiem zapytania. Być może po abdykacji Sergio Marchionne, jego następcy podejmą jakieś radykalne decyzje. Które również będą dotyczyły fabryki w Tychach.